A felújítási költségek az önkormányzat számításai szerint elérhetik az 50 millió forintnak megfelelő eurót is.
Ők a koronavírus-járvány miatti korlátozások nagy nyertesei: nagyot ugrott a szektor bevétele
Egy friss jelentése szerint az online divatkereskedelem messze várakozáson felül teljesített 2020-ban. Bár a koronavírus-járvány miatt a teljes divatpiac forgalma 11 százalékkal visszaesett, a korlátozó intézkedések óriási lökést adtak az e-kereskedelemnek.
A divatcikkek online történő vásárlása továbbra is egyre népszerűbb a fogyasztók körében, 2020-ban a korábbi várakozásokat meghaladva jelentősen nőtt az online üzletek forgalma a hagyományos üzletekkel szemben. Az ágazatban működő webáruházak összforgalma - szemben a 14 százalékos előrejelzéssel - tavaly 40 százalékkal nőtt és elérte 240 milliárd Ft-ot. Ezzel az e-kereskedelem jelenlegi részesedése a teljes divatpiacon 5,5 százalékpontot növekedett és jelenleg 17,5 százalékot tesz ki. A tendencia várhatóan a következő években sem fog változni, a közép és hosszútávú várakozások szerint a szegmens várható növekedése 2021-ben 21 százalék lesz (290 milliárd Ft-os értékkel), valamint az e-kereskedelem a teljes divatpiacon belüli részesedése 2023-ra elérheti 20 százalékot - derül ki a Glami jelentéséből.
A járványügyi intézkedések hatása az értékesítésre
A 2020-as évben tapasztalható kiugró növekedés meghatározó tényezője volt a koronavírus-járvány megjelenése és az ezzel járó korlátozások bevezetése. A divat-webáruházak értékesítési görbéje pontosan követi a 2020-as világjárvány alakulását. Januárban a közelgő vírus miatti bizonytalanság következtében a rendelések csökkenése volt tapasztalható, majd az első korlátozások és a hagyományos üzletek bezárását követően az értékesítés jelentős növekedést mutatott. A nyár előtti intézkedések lazítása és a fizikai üzletek újranyitása, valamint a nyári szezon némi visszaesést hozott a webáruházak forgalmában, de a nyár végével újra megindult a növekedés, ami végül a novemberi leárazások, a Black Friday, és karácsonyi ajándékvásárlási időszakban csúcsosodott ki.
Termékek, melyek iránti kereslet a legjobban növekedett 2020-ban
Az otthoni munkavégzés megjelenésével érzékelhetővé vált a fogyasztói preferenciák változása. Mivel időnk nagy részét otthon töltöttük, sokan ennek megfelelően frissítették gardróbjukat. A blézereket és farmereket felváltották a kényelmes kötött nadrágok és melegítő felsők. Az időszakban megnőtt az ékszerek iránti igény, mivel a Zoom hívások korában az ékszer viselése talán a legegyszerűbb módja annak, hogy egy kötött szettből vagy melegítő ruhából elfogadható munkahelyi viseletet teremtsünk. Ebben az időszakban a kesztyűk és sálak terén meglehetősen nagy növekedés volt tapasztalható.
Bestseller kategóriák
A többszáz webáruház kínálatát összekötő divatkereső platform a rendelési adatai szerint a magyar felhasználók körében 2019 végén a férfi szabadtéri és túracipők, a fürdőköpenyek, a női bokacsizmák, és a pehelykabátok voltak a legkeresettebb termékkategóriák. A teljes évet nézve a legkelendőbb termékek a sálak, kesztyűk, köntösök voltak. Míg egyes kategóriák iránti kereslet növekedett, másoknál nagy visszaesés volt tapasztalható. A járvány miatt lemondott utazásoknak a fürdőruhák iránti kereslet látta a legnagyobb kárát - ez a kategória 31 százalékkal esett vissza. Mivel az alkalmi ruhákat megkövetelő események nagy részét szintén törölték, az addig legjobban teljesítő kategória válságba került. Ugyanez az ok befolyásolta a körömcipőkre és táskákra leadott rendelések mennyiségét.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az online divatpiac vezető szereplői
Az About You 2019 szeptemberében jelent meg a magyar piacon, látogatottság szerint 2019 decemberére a ranglétra negyedik helyére küzdött fel magát, majd a sikeres bemutatkozás után a negyedik helyről 2020 decemberére az első helyre ugrott. Emellett 2020-ban Európa legnagyobb pamut-arcmaszk kiskereskedőjévé vált. A H&M áll jelenleg a második helyen és a tavaly ötödik bonprix került a dobogó harmadik fokára.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Megjöttek az adatok a magyar átlagfizetésről
- Hatalmasat fékezett a Tesla
- Metuscope – négy filmfesztivált von össze és kínál ingyenesen a Metropolitan Egyetem
- Diákok ezrei bénították meg Buenos Aires belvárosát
- Hogyan látják Ruandában a britekkel kötött menedékkérő-befogadási egyezményt?
- Szijjártó Péter nagy hírrel indította a napot Pekingből