A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított az City Taxival szemben a rádiós hirdetéseik miatt.
A tegnapi napon jelentette be Sonkodi Balázs, a Miniszterelnökség stratégiai ügyekért felelős államtitkára, hogy Magyarország 2016 májusától tervezi bevezetni az egységes márkajelzés nélküli cigarettás dobozokat. A Dohányipari Befektetők Magyarországi Szövetsége (DBMSz) álláspontja szerint azonban az egységes csomagolásra Magyarországon nincs szükség.
Dohányipari Befektetők Magyarországi Szövetsége (DBMSz) - ahogy eddig is - támogat minden olyan dohányipari szabályozást, amely arányos, szükségszerű, tudományosan megalapozott és ténylegesen alkalmas az egészségvédelmi célok elérésére. A Magyarország által tervezett egységes csomagolás azonban olyan drasztikus beavatkozás a piac működésébe, amely nem áll arányban a vélelmezett kedvező egészségügyi hatásokkal - olvasható a szövetség közleményében.
A DBMSZ álláspontja szerint az egységes csomagolásra Magyarországon nincs szükség. Az elmúlt 4-5 évben a kormány olyan intézkedéscsomagot fogadott el a nemdohányzók védelmében, valamint a dohánytermékek láthatóságának és elérhetőségének csökkentése érdekében, melyek alkalmasak a dohányzás visszaszorítására. Ennek jelei már látszanak: 5 százalékkal növekedett a nemdohányzó fiatalok aránya 2013-ra és csökkent a dohányzó lakosok száma.
Mindeddig egyedül Ausztráliában vezettek be egységes csomagolást. Az Ausztrál Egészségügyi és Népjóléti Intézet adatai szerint a fiatalkorúak dohányzása (12-17 év) a 2010-2013 időszakban több, mint 30 százalékkal emelkedett -2,5 százalékról 3,4 százalékra nőtt. Ezen kívül az egységes csomagolás bevezetése óta a feketepiac is 25 százalékkal nőtt, már a teljes fogyasztás 14,3 százalékát reprezentálja A teljes fogyasztási tendencia változatlan maradt, a piac értéke viszont drámaian visszaesett.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az Apple szerezheti meg a megreformált klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Kijózanító hírt kaptak a külföldön tartózkodó katonaköteles ukránok
- Videón az új gyorsulási világrekord – nincs két másodperc
- Itt a kamatdöntés, tényleg változtatott a jegybank
- Spanyolország súlyos döntést hozott – vége az aranyvízumnak
- Turisztikai versenyképességet erősítő támogatási program indul