Az ingatlanosok megítélése amúgy sem túl fényes Magyarországon, a Pénzcentrum videóblogjának friss részében, a CashTagben annak jártunk utána, hogy ez miért van.
Emberek millió el sem tudnák képzelni a reggeleiket egy jó erős kávé nélkül. Mindazonáltal, ha a fekete nedűt egy kávézóban vagy egy pékségben szerezzük be, bizony könnyen odaverhetünk a pénztárcánk tartalmának. Olyannyira, hogy egy átfogó kutatás szerint Budapesten egy átlagos kávé 582 forintba kerül, és bár ez nem kevés, a 77 vizsgált nagyváros közül, ezzel az eredménnyel az 53. helyen áll a magyar főváros.
Világszerte emberek milliói kezdik a napot egy jó erős feketével. És bár sokan otthoni körülmények között hódolnak szenvedélyüknek, addig az igazán ínyencek vagy az idővel állandóan versenyt futók inkább munkába menet tudják le a reggeli kávézást. Utóbbiak esetében azonban egyáltalán nem mindegy, hogy mennyit kell kiperkálniuk egy csésze fekete nedűért. Az UBS legfrissebb jelentése szerint Budapesten például átlagosan 2,17 dollárt, azaz körülbelül 582 forintot kell fizetnünk egy tipikus kávézóban, egy Americanoért. Ez az elnevezésű kávé egyébként egy eszpresszó alapú ital, amit külön forró vízzel szolgálnak fel, ezt aztán a vásárló kedve szerint adagolhatja a kávéjához.
A svájci bank egyébként a világ 77 nagyvárosában hasonlította össze az árakat, amiből Budapest a maga 582 forintjával az 53. helyet szerezte meg. A környező országok közül egyébként Bratislavában (512 forint), és Ljubljanában (428 forint) olcsóbb, míg Zágrábban, Bukarestben, és Bécsben pedig drágább. Utóbbiban nem is kevéssel, nyugati szomszédunknál ugyanis nem kevesebb mint 1 166 forintnak megfelelő dollárt kell kifizetni egy csésze kávéért.
A grafikonon jól látszik, hogy a vizsgált városok közül Dohában, Koppenhágában és Dubaiban kell a legtöbbet kifizetni egy csésze kávéért, míg Rómában, Lisszabonban és Lagosban a legkevesebbet. Úgyhogy, ha igazán nagy kávéfanatikusok vagyunk, akkor Olaszország a legkitűnőbb választás, hiszen azon kívül, hogy az eszpresszó kávé őshazájának számít, egyáltalán nem is kell a pénztárcánk mélyére nyúlnunk egy jó kis kávéért. Ezzel szemben Dánia fővárosában például majd háromszor annyit kell kicsengetnünk, mint Budapest utcáin.
Alternatív mérőszámok
Az persze egyáltalán nem véletlen, hogy az UBS az egyes városokban elérhető kávék árait vizsgálta, ezzel ugyanis jól össze lehet hasonlítani a különböző országokban tapasztalható árszínvonalat. Erre természetesen más módszerek is alkalmasak, ilyen például - talán a legismertebb - a Big Mac Index, melyet a brit Economist magazin gyárt. Ez a mutató abból indul ki, hogy előbb-utóbb egy adott szolgáltatásért a világon mindenhol ugyanannyit kell majd fizetni, és az alapján határozza meg egy-egy valuta értékét, hogy ezzel szemben mennyit kell fizetni az ismert McDonald’s-os szendvicsért.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
De a Big Mac mellett az egyik legnépszerűbb zenei szolgáltató, a Spotify árairól is készült már statisztika. Magyarországon például 5 eurót kell fizetni az egyéni prémium csomagért, Szlovákiában hatot, Ausztriában és Németországban tízet, az Egyesült Királyságban pedig tíz fontot. Ez mai árfolyamon Magyarországon 1556, Szlovákiában 1868, Ausztriában és Németországban 3112, Angliában pedig 3526 forint.
A különbségek persze látszólag utóbbi esetben is nagyok, minden megváltozna azonban akkor, ha ezeket az összegeket reálértéken számolnánk át, akkor ugyanis az jönne ki, hogy a saját ország adottságaihoz mérten kvázi mindenki ugyanannyit fizet például az utóbb említett zenei szolgáltatásért.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Kerülje el az M1-est ha a fővárosba tart!
- Lázár János állta a szavát: húsvétkor és éjjel áll a gigaprojekt
- Ügyészségi beszámoló: tanúként hallgatták meg szerdán Varga Juditot
- Kiemelik a hullámsírból az emberiség történetének „legértékesebb kincsét” – videó
- Vlagyimir Putyin: Oroszország nem tervez támadást egyetlen NATO-ország ellen sem
- Menekültügyi jelentés: már számos nyugati országban felismerték a helyzet tarthatatlanságát