Az idei év az egyre növekvő keresletről szól a VI., VII., VIII. és IX. kerületi ingatlanpiacán, ami a mérséklődő hitelkamatoknak köszönhető.
Ma már nem is nagyon tudjuk elképzelni azt az időt, hogy az ingatlanok hirdetései nem az online térben terjedtek. Plakátok, szórólapok, újsághirdetések - ez a múlt, a jelen pedig az online hirdetési felületek világa, amely azt vállalja, hogy közelebb hozza egymáshoz a vevőket és az eladókat. Természetesen ez helytálló is, hiszen a felület nagy, bárki számára korlátlanul elérhető, könnyű a hozzáférés, de néha aggályok merülnek fel azért a legnagyobb ingatlanhirdetési portálokkal kapcsolatban is.
Az első számú veszély az eladók számára, hogy nehéz kontrollálni, hogy ki a komoly szándékú vevő, és ki nem, ki akarja a tulajdonosokat esetleg kevésbé jó szándékkal megközelíteni. A portál nem tudja tükrözni a piaci folyamatokat és a hirdetők által közölt, olykor meglehetősen eltorzított információk megnehezítik a sikeres ügyletek megkötését.
- mondja Ben-Ezra Orran, a Central Home szakértője. A legtöbben leginkább arra használják az online hirdetési portálokat, hogy megállapítsák az adott piac dinamikáját, lássák, hol miként alakulnak a négyzetméterárak, és ezáltal belőjék az általuk kínált ingatlan értékét. Ez a gondolatmenet viszont semmiképpen sem tud helytálló lenni. A hirdetésben szereplő irányárak nagyon sokszor nem követik a valóságot, nem tartalmazzák azt a korrekciót, amely a piacon aktuálisan végbemegy, így sokan hamis illúziókba ringatják magukat saját ingatlanjuk reális értékével kapcsolatban és a nagy várakozás közepette esetleg elmulasztják azt a vevőt, aki ugyan kicsit alacsonyabb áron, de tényleg megvásárolná az adott lakást.
- folytatja Ben-Ezra Orran. A szakértők úgy vélik, hogy egy változó piacnál, akár felfele, akár lefele ívelő piacról legyen szó, nagyon fontos, sőt talán a legfontosabb, hogy a piacról alkotott véleményhez a lezárt ügyleteknek az adatait használjuk, melyekből két dolgot emelhetünk ki, azt, hogy mennyiért keltek el a lakások és mennyi időn belül. A piac tendenciáit alapvetően megismerhetjük a hirdetési portálokból, de ez csakis rendszeres megfigyeléssel, elemzéssel és valós adatokhoz történő hasonlítás útján történhet meg.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyar csapattársat kaphat a Liverpoolnál Szoboszlai Dominik
- Drámai fényképek az M2-es autóúton történt balesetről
- Új szabályok jönnek az Oscar-díjakkal kapcsolatban
- A tehetséges szegényekért - Huszadik évébe lépett a Csányi Alapítvány
- Az Apple szerezheti meg a megreformált klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Kijózanító hírt kaptak a külföldön tartózkodó katonaköteles ukránok