14 °C Budapest

Nem sajnálják a pénzt: erre költenek Valentin-napra a magyarok

2018. február 13. 16:02

A magyarok vásárlási szokásai több ponton is eltérnek a globális trendektől, hazánkban még mindig az olyan klasszikus ajándékokat keresik a vásárlók, mint a virágok vagy az ékszerek.

A fogyasztók továbbra is az élményeket részesítik előnyben az anyagi javakkal szemben. A Mastercard Love Index legújabb adatai szerint Valentin-nap környékén a romantikus kiadások 6 százalékkal, a tranzakciók pedig 17 százalékkal emelkedtek 2015 óta. A magyarok vásárlási szokásai több ponton is eltérnek a globális trendektől, hazánkban még mindig az olyan klasszikus ajándékokat keresik a vásárlók, mint a virágok vagy az ékszerek.

A Mastercard Love Index az előző három év Valentin-naphoz kapcsolódó (2015 - 2017. február 11-14. közötti) kártyás vásárlásainak elemzéséből készült. Az idei kutatás rámutatott, hogy a leggyakrabban hasukon keresztül próbáljuk megnyerni kedvesünket. A vizsgált időszakban vacsorára költünk a legtöbbet: az étkezésre költött összeg a kiadások 40 százalékát teszi ki, 2017-ben pedig a kártyás tranzakciók 75 százalékáért volt felelős.

Ugyancsak jelentősen emelkedett ebben az időszakban az utazásokkal összefüggő vásárlások száma is, úgy repülővel, mint vonattal. A Valentin-napi utakhoz köthető tranzakciók száma 2017-ben 23 százalékkal nőtt, ez a költések 22 százalékát tette ki. Továbbra is nagy kedvenc maradt a szálloda: a Valentin-napra szánt összegek 27 százalékát erre költöttük el.

A Love Index adatai azt mutatják, hogy egyre inkább az élményeket keressük, hiszen a legjobb pillanatokat nem tárgyi ajándékoknak köszönhetjük, hanem olyan életre szóló élményeknek, melyeket a közösségi médiában is szívesen megosztunk.

Nagyobb teret nyert az egyérintéses technológia is - az ilyen tranzakciók száma az összes tranzakción belül 311 százalékkal, összegük pedig 203 százalékkal nőtt 2015 óta. A növekedés a tranzakciók számában ennél kevesebb volt (128%), de összegük az átlagnál jóval magasabb, 501 százalék volt. Vagyis amellett, hogy egyre többször fizetünk egyetlen érintéssel, az így elköltött összegek is egyre magasabbak. Ez nem csak nálunk, de globálisan is igaz, a legnagyobb növekedés a vonatjegyek (1064%), az ékszerek (453%), és a virágok (446%) vásárlásánál volt megfigyelhető.

Miközben a hagyományos Valentin-napi ajándékokra - mint például a virág - 3 százalékkal kevesebb pénzt fordítottunk az elmúlt években, a vásárlási tranzakciók száma 14 százalékkal emelkedett. Ez azt mutatja, hogy bár a virág továbbra is megmaradt a szerelem szimbólumának, egyetlen szál virág sokszor többet mond egy óriási csokornál. A globális trendekkel szemben a magyarokra vonatkozó adatok itt jelentős különbséget mutatnak.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 
Míg az összesített adatok szerint az ékszerekre 9, virágokra pedig 3 százalékkal költöttek kevesebbet Valentin nap környékén, Magyarországon ezzel szemben éppen jelentős növekedés mutatható ki, 122 százalékkal költöttünk többet virágra, de ékszervásárlásra is 45 százalékkal többet fordítottunk ebben az időszakban.

A világ több mint 200 országát lefedő, a vásárlói viselkedést vizsgáló kutatás további fizetési trendekre is rámutatott.

Vajon tervező vagy spontán típusok vagyunk, amikor a szerelemről van szó? Az adatok szerint az ajándékokat egyre inkább igyekszünk időben megvenni, a Valentin-napi vásárlások nagy részét (30%) pedig már február 11-én megejtjük. Az utóbbi három évben ez világszerte összesen 48,8 millió tranzakciót jelentett február 11-14. között, ennek pedig csak mintegy negyede (27%) történt Valentin-napon. Az internetes vásárlás is folyamatosan bővül, az online tranzakciók száma 2015 és 2017 között 136 százalékkal emelkedett.

Ha a magyarokról van szó, a trend itt is jelentősen eltér a globálistól: a vásárlások egyharmada az utolsó előtti napon történik meg, de sokan (27%) egészen Valentin-napig várnak az ajándékok beszerzésével.

Az átlagnál többször online rendeljük meg a meglepetést kedvesünknek, a vásárlások 14 százaléka történik így (szemben a 9 százalékos globális átlaggal).

Lelkesedésünk az évek múltával is töretlen, ha kedvesünk kényeztetéséről van szó Valentin-napon. A Mastercard adatai azt mutatják, hogy bár még mindig költünk hagyományos ajándékokra, a trend egyre inkább az élménykeresés felé látszik eltolódni. Az egyérintéses fizetés kényelmes és megkönnyíti az életünket, ezért nagyon jó látni, hogy az emberek világszerte használják ezt a technológiát. Az immár harmadik évében lévő Mastercard Love Index összefoglalja a globális és helyi trendeket, hogy az évnek ebben a romantikus időszakában a kereskedők is betekintést nyerhessenek a vásárlói szokásokba

 - mondta Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem