15 °C Budapest

Nem csak halból, csirkéből sem eszünk eleget: így próbálnak minket rávenni a fogyasztásra

MTI
2019. január 26. 09:32

A Baromfi Termék Tanács (BTT) államilag támogatott marketingakciót tart szükségesnek a hazai baromfifogyasztás ösztönzésére - írja szombati számában a Magyar Hírlap.

A napilap kérdésére Csorbai Attila, a tanács igazgatója elmondta, akár saját forrásokat is mozgósítanának annak érdekében, hogy egy sikeres ösztönző kampány indulhasson el. Szerinte a Magyar Baromfi Védjegyhez kapcsolódó ágazati forrásokból akár tízmilliós nagyságrendben tudnának hozzájárulni ehhez a célhoz, és ezt állami támogatással kiegészítve komoly eredményt lehetne elérni.

A szervezet elnöksége a közelmúltban úgy határozott, hogy ez ügyben az Agrárminisztériumhoz és az Agrármarketing Centrumhoz fordul. Az elnöksége szerint a kampányt az év elején, lehetőség szerint minél hamarabb be kellene indítani.

A napilap ismerteti, hogy Magyarország baromfihúsimportja három százalékkal 58 ezer tonnára csökkent 2018. január és október között 2017 hasonló időszakához viszonyítva. Ezen belül a csirkehús behozatala három százalékkal 37 ezer tonnára mérséklődött, míg a pulykahúsé négy százalékkal csaknem ötezer tonnára emelkedett.

Ugyanakkor a baromfihúsexport húsz százalékkal 184 ezer tonnára emelkedett 2018. január-októberben az előző év azonos időszakához viszonyítva. Ezen belül a csirkehús kivitele három százalékkal 83 ezer tonnára csökkent, míg a pulykahúsé három százalékkal harmincezer tonnára nőtt.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm