6 °C Budapest

Nagy dobásra készül a Lidl: Európát is meghódítanák a magyar borokkal

2019. június 7. 11:11

Saját házasítású saját márkás prémium bort készít a Lidl magyar sztárborászok együttműködésével. A borkészítés teljes folyamatában részt vett a diszkontlánc és Herczeg Ágnes, a Lidl stratégiai tanácsadója is. A cél az volt, hogy olyan borokat készítsenek, amelyek a lehető legszebb stílust mutatják az adott árkategóriában és a legkomplexebb ízélményt nyújtsák. Jelenleg 5 bort kínálnak, melyeket már megtalálhatnak a vásárlók az üzletek polcain - tájékoztatta az áruházlánc a Pénzcentrumot.

Saját házasítású saját márkás borral rukkol elő a Lidl: a napokban kerülnek az üzletek polcaira a prémium minőségű, ám megfizethető árú italok.

A cél az volt, hogy olyan borokat készítsünk, amelyek a lehető legszebb stílust mutatják az adott árkategóriában és a legkomplexebb ízélményt nyújtják. A fajta és a termőhely karakterisztikáját szeretnénk hangsúlyozni. Jelenleg 5 bort kínálunk, de bővülni fog ez a kör

 - mondta Herczeg Ágnes, a Lidl stratégiai tanácsadója, nemzetközi borakadémikus, aki számos hazai és külföldi borászat szaktanácsadója és rendszeresen bírál nemzetközi borversenyeken is. Példaként a Celeste névre keresztelt Egri Prémium Bikavért hozta fel.

A házasításnál az volt az elsődleges szempont, hogy a különböző ízek harmonizáljanak, és olyan bor szülessen, amely az Egri bikavér nemzetközi mércéje lehet. Elegáns, meggyes, piros bogyós, gyümölcsös ízvilággal, finom fűszeres jegyekkel. Jól passzol sajtokhoz, magyaros fogásokhoz, de grillezett húsok mellé is tökéletes

 - tette hozzá Herczeg Ágnes. Összesen 10 borászattal dolgoztak együtt, az áruházlánc és a borszakértők részt vettek a teljes borkészítés folyamatában. A kínálatban megtalálható a Balaton Kertje rizling, ami egy friss, üde tétel, csipetnyi grapefruitos ízvilággal. Salátákhoz, könnyű nyári fogásokhoz passzol igazán. Az ár is kommunikál: mind a két bor 999 forintba kerül.

Hogyan válasszunk bort?

Az üzletek polcain hatalmas a választék, nehéz kiszűrni, melyik bor lehet számunkra a legmegfelelőbb.

"Egy baráti beszélgetéshez érdemes valamilyen könnyed bort választani, nyáron egy gyümölcsös rozé vagy fehérbor tökéletes lehet. Egy grillezéshez jó lehet egy tartalmasabb ízvilágú, komplex bor, akár egy egri bikavér vagy egy kékfrankos" - mondta Herczeg Ágnes. A szakértő elmondta, a bor számára az ideális az, ha viszonylag mozdulatlanul, fektetve tároljuk, napfénytől és hőmérséklet-ingadozástól mentesen, egyenletes páratartalom mellett. Azokat a fehér- és rozéborokat, amelyeket viszonylag gyorsan elfogyasztunk, érdemes a hűtőben tárolni. Vörösek esetében a kamra vagy a szekrény alsóbb része is jó megoldás lehet.

 

A külföldön eladott magyar borok negyedét a Lidl adta

A Lidl borkínálatába minden bor kizárólag úgy kerülhet be, hogy a minőségét külső és belső szakértők előzetesen többször is ellenőrzik. Ez biztosítékot jelent arra, hogy az adott árkategóriákba kizárólag kiváló minőségű borok kerülhessenek a polcokra

 - mondta a Pénzcentrum megkeresésére Herczeg Ágnes, Az áruházlánc célja, hogy folyamatosan bővítse a magyar beszállítóktól származó termékeinek szortimentjét, így biztosítva számukra nemcsak a hazai, hanem a külföldi üzletekben történő megjelenésüket, így a bort is, ezzel a hazai beszállítókat támogatva.

2018-ban több mint 20,5 millió palack magyar bort értékesített az áruházlánc, melynek több mint felét külpiacokra juttatta el, ami a magyarországi teljes palackos borexport 27 százalékát jelenti.

A Lidl Magyarország Európa-szerte 14 országba 165-féle magyar bort exportált az elmúlt évben, melyek közül a legnagyobb palackszámban értékesített borfajták a királyleányka, a szürkebarát és a Tokaji Furmint voltak. A magyar borok az angol, német, lengyel és szlovák piacokon a legkedveltebbek - tudta meg a Pénzcentrum.

Jók a fogyasztói visszajelzések, egyre bátrabban választanak magyar borokat a külföldi áruházak is

 - jegyezte meg Herczeg Ágnes, aki elmondta, óvatos építkezés és tudatos edukáció eredménye az, hogy a nemzetközi kínálatban egyre több a magyar bor.

Támogatott tartalom
A cikk megjelenését a Lidl Magyarország támogatta.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm