A vízszűrők használata egyre népszerűbb világszerte, mivel sokan a csapvíz ízét és biztonságosságát kifogásolják, de biztos, hogy jók ezek a termékek?
Nem változtak a magyarok halfogyasztási szokásai az elmúlt néhány évben. A hazai halhús fogyasztás még mindig idényjellegű, leginkább karácsonykor, és húsvétkor jellemző, hogy halat vásárolnak a fogyasztók. A legnépszerűbb továbbra is a ponty.
22 541 tonna halat termeltek tavaly a hazai tógazdaságok - derült ki az agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) lehalászási jelentéséből. A múlt évben a legtöbb halat - ahogy a korábbi években is - Hajdú-Bihar megyében termelték, és hosszú évek óta jellemzően három régió adja a magyarországi tógazdasági haltermelés meghatározó részét: a Dél-Dunántúl, az Észak-Alföld és a Dél-Alföld. Továbbra is a ponty a legfőbb halfajta a hazai gazdaságokban.
Az AKI jelentése szerint a növényevő halfajok közül a busa 9,5 százalékát adta tavaly a lehalászott étkezési célú mennyiségnek, míg az amur 3,3 százalékát - írja a Magyar Hírlap. A ragadozóhalak (csuka, harcsa, süllő) lehalászott mennyisége 2018-ban 15 százalékkal nőtt: 328 tonna volt. Azonban ezzel párhuzamosan a horgásztatással értékesített hal mennyisége 26 százalékkal csökkent tavaly a 2017-es adatokhoz képest: 209,3 tonna volt. Telepítésre pedig 1745 tonna halat értékesítettek a termelők 2018-ban.
Az importérték 35,8 millió forintot tett ki tavaly a halászati és akvakultúra-termékeket nézve, míg az exportértéke 8,2 milliárd forint volt 2018-ban. A jelentése szerint az elmúlt évek során nem sokat változtak a magyarországi fogyasztói szokások: a halhúsfogyasztás még mindig idény jellegű.
Egyre nő a kereslet viszont a feldolgozott, illetve konyhakész halászati termékek iránt, ennek egyik oka lehet az is, hogy tavaly januártól a hal áfatartalma 27 százalékről 5-re csökkent. Éves szinten a magyarok egy főre jutó átlagos halfogyásztása 5-7 kilógrammot tett ki, ez jelentősen elmarad az uniós átlagtól, amely 23-25 kg/fő/év, de még a világátlagtól is (20 kg/fő/év).
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani
- Jó számokat hoz Magyarország az autós piacon
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban