Az online vásárlások során gyakori a túlméretezett csomagolás használata, ami jelentős környezeti terhet jelent.
10 millió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Viva Natura World Kft-re. A vállalkozás 2009 tavaszától 2013 januárjáig számos valótlan állítással népszerűsítette termékeit, így többek között a Kombucha gomba kultúrát, különböző Kombucha koncentrátumokat, Mokusaku talptapaszt, valamint Áfonya-acerola kapszulákat - derül ki a GVH közleményéből.
A fogyasztókhoz különböző csatornákon eljuttatott reklámokban és termékleírásokban a GVH szerint a cég azt sugallta, hogy a termékek használatával számos betegség hatékonyan orvosolható, megelőzhető, ezen túl pedig még egészségmegőrző hatása is van a termékeknek. Súlyosbító körülménynek számít, hogy a tájékoztatások a fogyasztók széles rétegéhez jutottak el. Ugyanígy befolyásolta a GVH döntését az is, hogy az évekig elhúzódó reklámtevékenységgel elsősorban azokat az embereket célozták meg, akik betegségek megelőzése vagy gyógyulás céljából keresik a különböző terápiás lehetőségeket. Az egészségre ható termékek esetén pedig a betegségben szenvedő, vagy az azt megelőzni kívánó emberek sérülékeny csoportnak számítanak, mivel a gyógyító hatás reményében érzékenyebben reagálhatnak a gyógyulást ígérő tájékoztatókra.
Mivel a vállalkozás a vizsgálat során nem tudta bizonyítani, hogy a termékek valóban rendelkeznek a hirdetett hatásokkal, így a Versenyhivatal fogyasztókkal szembeni tisztességtelen gyakorlat vétsége miatt szabta ki a 10 millió forintos bírságot, valamint tiltotta meg a jogsértő magatartás további folytatását.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- BL negyeddöntőt játszik ma a Telekom Veszprém kézilabda csapata - sport a tévében
- Hatalmas amerikai fegyverszállítmány tart Ukrajnába
- Hármas karambol az M2-en, nem lehet bejutni Budapestre
- Erősödött a forint ma reggel
- Elemző: az ellenzék erőre kapott, és kezdi elhinni, hogy nem legyőzhetetlen Erdogan
- Keresik a bajai szovjet hadifogolytábor áldozatait