11 °C Budapest

Megfizethető csúcsborok és díjnyertes pezsgő a Lidl polcain: ezeket az italokat keresd

2020. szeptember 24. 15:01

A Pénzcentrum többször írt már arról, hogy a magyar diszkontokban, például a Lidlben szakírók által kifejezetten jónak ítélt borokat lehet beszerezni megfizethető áron. Utánajártunk, vajon milyen szempontok alapján választanak új borokat a szortimentbe, hogyan tud egy magyar borászat bekerülni egy diszkontlánc polcaira és milyen trendeket lát a magyarok bor- és pezsgőfogyasztásával kapcsolatban Herczeg Ágnes, a Lidl borstratégiai tanácsadója.


A Pénzcentrum többször írt már arról, hogy a magyar vásárlók kifejezetten szerencsések, hiszen a diszkontokban vagy hipermarketekben megfizethető áron juthatnak igazán jó minőségű, akár díjnyertes borokhoz vagy pezsgőkhöz. A Lidl akár ezer forint alatti csúcsborait is többször ajánlottuk, most pedig utánajártunk, mégis mi alapján döntik el a diszkontláncnál, mely borok kerülnek a polcokra, hogyan juthat egy magyar borász itala az üzletbe, és hogyan változnak a trendek.

2019-ben a Lidl Magyarország több mint 23,7 millió palack bort értékesített, ezzel pedig megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését a hazai és külpiaci borértékesítésben egyaránt. A vállalat tovább erősítve vezető borexportőri pozícióját több mint 5 milliárd forint értékben exportált borokat, így már a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak, míg az itthoni értékesítés rekord szintre ugrott közel 12 millió palack eladásával

- tudtuk meg a diszkontlánctól, amely megjegyezte, kiemelten fontos számukra a hazai bortermelők és pincészetek támogatása. Nem véletlen, hogy a folyamatosan bővülő borszortimentben kiváló, neves hazai borászatok közreműködésével készült saját házasítású borokat is kínálnak.

Az áruházlánc a polcaira kerülő borokat több ezer különböző hazai és nemzetközi bor közül választja ki. A kiválasztás folyamata hosszú és alapos, ahol szakmai szempontok alapján döntenek arról, hogy az adott kategóriában, típusban és árfekvésben a lehető legmagasabb minőségű tételek kerüljenek a vásárlókhoz. Herczeg Ágnes borszakértő, a Lidl borstratégiai tanácsadója úgy fogalmazott, hogy a bor kiválasztása során fontos azokat a jegyeket megtalálni, melyek a leginkább kifejezik azt a fajtát, amiből a bor készül. Mint mondta, minden bornak harmonikusnak, egyensúlyosnak kell lennie, és kiemelten fontos a komplex ízvilág.

Az áruházlánc borstratégiai tanácsadója elmondta, hogy az utóbbi időben a habzóborok és a pezsgők egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a vásárlók körében, ezeket gyakran koktélalapanyagként is fogyasztják az emberek.

Persze a fröccsözés sem megy ki a divatból. Ezt azért is kedvelem, mert a kulturált és mérsékelt borfogyasztás irányába megy

- jegyezte meg, hozzátéve, továbbra is nagyon keresettek a rozék, bár sokan jósolták, hogy csökkenni fog a népszerűségük. A fiatalok körében pedig különösen az illatos fehér borok hódítanak, de emellett népszerűek a vulkanikus borok, a villányiak, és a balatoniak is. Úgy tűnik, a belföldi turizmus élénkülése magával hozta a hazai borok iránti kereslet növekedését is:

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

sokan kóstoltak helyi borokat a nyaralás alkalmával, és fedezték fel a hazai borászatokat, amiket aztán tudatosan is keresnek az üzletek polcain.

Noha egyre nő az érdeklődés a minőségi italok iránt, még mindig megvan piaca a legalsó szegmensnek is.

Viszont a jó hír az, hogy ez egyre inkább tolódik felfelé a jobb minőségű palackos borok irányába. Még mindig leginkább az ezer forint körüli borokat keresik az emberek, amiből a Lidlben széles választék található meg. Rengeteg, nemzetközi borversenyen arany- vagy ezüstérmet elnyert bor található ebben az árkategóriában. Olyan borok, amelyek vakkóstolón, nemzetközi zsűri előtt bizonyítanak

- mondta Herczeg Ágnes. Jó példa erre az áruházlánc és a Garamvári Pincészet több éves, közös munkaként megvalósult, kimagaslóan jó ár-érték aránnyal rendelkező, tradicionális eljárással készülő saját márkás Pannon Imperial Extra Dry pezsgője is, ami a 21. VinAgora Borversenyen Champion díjat nyert.

A vállalat mindig is arra törekedett, hogy jó kapcsolatot ápoljon a magyar borászatokkal, amit az is mutat, hogy nagyon sok termelőtől érkezik megkeresés az áruházlánc felé, így nagy szortimentből tudnak válogatni. Minden évben megrendezésre kerül egy borexpó, amire minden borászat jelentkezhet. A beérkező mintákat szakmai szempontok alá vetik a kóstoló során, hogy kategóriájukban a legmagasabb minőséget képviselő borok kerüljenek a diszkontlánc polcaira.  Mivel a Lidl állandó kínálata mellett az adott évszaknak, ünnepeknek, eseményeknek megfelelően van úgynevezett akciós kínálat is, éppen ezért több lehetősége is adódik a magyar pincészeteknek arra, hogy bekerüljenek a diszkontáruház kínálatába, ami nagyobb piaci megjelenési és szakmai fejlődési lehetőséget teremt számukra.

Támogatott tartalom
A cikk megjelenését a Lidl Magyarország támogatta.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem