Bár ezek az üzletek nem rendelkeznek akkora polcterülettel, mint a nagyobb boltok, a változtatásokkal több helyet biztosítottak saját márkás termékeiknek.
Érdekes lépésre szánta el magát a britek kedvenc "százforintos" boltja. A Poundland nevével ellentétben eddig sem 1 fontért, hanem 99 pennyért kínálta termékeit, most viszont árat csökkentett.
"Taktikai okokból" változtatta meg árazási struktúráját Nagy-Britannia egyik legnépszerűbb "százforintos" boltja, a Poundland. A nevével ellentétben termékeit eddig sem 1 fontért, hanem 99 pennyért árusító üzletlánc a kemény konkurenciával indokolta, hogy üzletei egy részében ezentúl 97 pennyért (335 forint) ad minden egyes árucikket.
Szakértők szerint a fenti példa is jól mutatja, hogy a vásárlókért folytatott kiélezett versenyében az üzletláncok még a legapróbb lehetőséget is megragadják a fogyasztás növelésére. A rendkívül gyorsan terjeszkedő Poundland egyébként nemrég azzal került be a hírekbe, hogy az alacsony árért cserébe a megszokottnál kisebb súlyú és méretű termékeket kínál: eléri a gyártóknál, hogy más kiszerelésben szállítsák neki az ismert márkás termékeket, például egy liter tej helyett mindössze 750 ml van a dobozban, vagy a szigetországban általános 800 grammos kenyér helyett mindössze 600 gramm van a csomagban.
Gorkan Ahmetoglu, a Londoni Egyetem fogyasztói magatartással foglalkozó pszichológusa nemrég a Telegraph című lapnak elmondta, hogy a leértékelések, árengedmények egyfajta biológiai folyamatot indítanak el a vásárlók fejében. Az árengedményt ugyanis egyfajta jutalomként értelmezzük, erre az impulzusra pedig vásárlással, fogyasztással reagálunk. Az ilyen boltok pedig tipikus példái annak, hogy sok szükségtelen, felesleges terméket is megvásárolunk.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Megjöttek az adatok a magyar átlagfizetésről
- Hatalmasat fékezett a Tesla
- Metuscope – négy filmfesztivált von össze és kínál ingyenesen a Metropolitan Egyetem
- Diákok ezrei bénították meg Buenos Aires belvárosát
- Hogyan látják Ruandában a britekkel kötött menedékkérő-befogadási egyezményt?
- Szijjártó Péter nagy hírrel indította a napot Pekingből