Magyarok százezrei mondanak le önként saját kényelmükről: mitől rettegnek ennyien?

2020. január 29. 14:27

Rendkívül rosszhiszeműek a magyar vásárlók, ha online shoppingról van szó. A hazai 16-74 éves lakosság 15 százaléka ugyanis csak azért nem hajlandó a neten vásárolni, mert tart attól, hogy valami biztonsági rést kihasználva csalók lenyúlják a pénzét és/vagy a személyes adatait. Ezzel az eredménnyel az EU harmadik - biztonsági aggályok miatt - legelutasítóbb nemzete voltunk.

Megannyi európai állampolgár egyszerűen el sem jut addig, hogy az internetről bármit is rendeljen, mert egyszerűen attól tart, hogy a folyamat nem biztonságos. Sokan a bankkártyájuk adatait féltik, tartva attól, hogy ha idegen kezekbe kerülnek az információk, akkor a csalók megcsapolják majd a pénzüket. Megint másoknak pedig az a fő érvük az online rendelés ellen, hogy nem akarják kiadni személyes adataikat mindenféle területeken. 

2019-ben például a 16-74 éves európai lakosság 6 százalékát akadályozták meg a biztonsággal vagy a személyes adatokkal való aggályok abban, hogy az internetről bármint is rendeljenek. Ez a szám 2018-ban egy százalékkal több, 7 százalék volt, de például 2009-ben még 11 százalék. 10 év leforgása alatt tehát majdnem felére csökkent azoknak a száma, akik valamilyen oknál fogva paráznak az internetről vásárolni.

Az Eurostat által publikált kutatásból az is kiderült, hogy a biztonsági aggályok a 2. legnagyobb oknak minősültek abban a kérdésben, hogy valaki mért nem vásárol interneten. Az első helyen egyébként - megehetősen pragmatikusan - a személyes vásárlás sima élvezete és preferálása végzett az internetes vásárlással szemben. 

Emellett azért még bőven merültek fel az emberekben problémák, sokan egyszerűen nem tartják magukat elég ügyesnek, hogy neten vásároljanak, nem bíznak a vállatokban a csomag érkezését vagy éppen visszaküldését illetően, megint mások nem szívesen fizetnek előre kártyával és a többi. 

De azért a biztonság

Bár megannyi oka lehet tehát az online vásárlás elutasításának, a pénzünk biztonságának biztosítása mindenképp az élén szerepel, kiváltképp Magyarországon! Hazánkban ugyanis rekordmagas azon vásárlók aránya az EU-ban, akik pusztán azért nem vásárolnak a neten, mert féltik a kártya vagy személyes adataikat. 

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 
Legalábbis a magyar 16-74 éves lakosság 15 százaléka így vélekedik.

Ez pedig több százezer magyar embert jelent, és nem mellesleg az EU harmadik "leggyanakvóbb" államává tesz minket. Előttünk már csak a spanyolok és a portugálok végeztek. Utóbbi első helye azt jelenti, hogy az országban szinte minden negyedik felnőtt azért nem vásárol online, mert tart attól, hogy a személyes adati rossz kezekbe kerülnek. 

Az aggodalmakat tekintve egyébként a különbség akkor válik óriásivá, ha megnézzük a lista másik végét, ahol például az észtek végeztek. Ott csupán a 16-74 éves lakosság egyetlen százaléka nem vásárol azért neten, mert fél az adatai ellopásától. De Lengyelországban, Dániában és Csehországban is csupán a lakosság 2-2-2 százaléka tart ilyesmitől. 

A magyarok tehát jócskán csak tartanak az átveréstől, de ugyanígy a finnek, a spanyolok és a portugálok is. A velünk szomszédos országok közül azonban Romániában, Szlovákiában és Szlovéniában sem nagyon izgatják az embereket az online vásárlással kapcsolatos biztonsági aggályok.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem