Az élelmiszerbolti vásárlás során elkerülendő leggyakoribb illetlenségek közé tartozik a bevásárlókocsik parkolóban hagyása,
Rendkívül rosszhiszeműek a magyar vásárlók, ha online shoppingról van szó. A hazai 16-74 éves lakosság 15 százaléka ugyanis csak azért nem hajlandó a neten vásárolni, mert tart attól, hogy valami biztonsági rést kihasználva csalók lenyúlják a pénzét és/vagy a személyes adatait. Ezzel az eredménnyel az EU harmadik - biztonsági aggályok miatt - legelutasítóbb nemzete voltunk.
Megannyi európai állampolgár egyszerűen el sem jut addig, hogy az internetről bármit is rendeljen, mert egyszerűen attól tart, hogy a folyamat nem biztonságos. Sokan a bankkártyájuk adatait féltik, tartva attól, hogy ha idegen kezekbe kerülnek az információk, akkor a csalók megcsapolják majd a pénzüket. Megint másoknak pedig az a fő érvük az online rendelés ellen, hogy nem akarják kiadni személyes adataikat mindenféle területeken.
2019-ben például a 16-74 éves európai lakosság 6 százalékát akadályozták meg a biztonsággal vagy a személyes adatokkal való aggályok abban, hogy az internetről bármint is rendeljenek. Ez a szám 2018-ban egy százalékkal több, 7 százalék volt, de például 2009-ben még 11 százalék. 10 év leforgása alatt tehát majdnem felére csökkent azoknak a száma, akik valamilyen oknál fogva paráznak az internetről vásárolni.
Az Eurostat által publikált kutatásból az is kiderült, hogy a biztonsági aggályok a 2. legnagyobb oknak minősültek abban a kérdésben, hogy valaki mért nem vásárol interneten. Az első helyen egyébként - megehetősen pragmatikusan - a személyes vásárlás sima élvezete és preferálása végzett az internetes vásárlással szemben.
Emellett azért még bőven merültek fel az emberekben problémák, sokan egyszerűen nem tartják magukat elég ügyesnek, hogy neten vásároljanak, nem bíznak a vállatokban a csomag érkezését vagy éppen visszaküldését illetően, megint mások nem szívesen fizetnek előre kártyával és a többi.
De azért a biztonság
Bár megannyi oka lehet tehát az online vásárlás elutasításának, a pénzünk biztonságának biztosítása mindenképp az élén szerepel, kiváltképp Magyarországon! Hazánkban ugyanis rekordmagas azon vásárlók aránya az EU-ban, akik pusztán azért nem vásárolnak a neten, mert féltik a kártya vagy személyes adataikat.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ez pedig több százezer magyar embert jelent, és nem mellesleg az EU harmadik "leggyanakvóbb" államává tesz minket. Előttünk már csak a spanyolok és a portugálok végeztek. Utóbbi első helye azt jelenti, hogy az országban szinte minden negyedik felnőtt azért nem vásárol online, mert tart attól, hogy a személyes adati rossz kezekbe kerülnek.
Az aggodalmakat tekintve egyébként a különbség akkor válik óriásivá, ha megnézzük a lista másik végét, ahol például az észtek végeztek. Ott csupán a 16-74 éves lakosság egyetlen százaléka nem vásárol azért neten, mert fél az adatai ellopásától. De Lengyelországban, Dániában és Csehországban is csupán a lakosság 2-2-2 százaléka tart ilyesmitől.
A magyarok tehát jócskán csak tartanak az átveréstől, de ugyanígy a finnek, a spanyolok és a portugálok is. A velünk szomszédos országok közül azonban Romániában, Szlovákiában és Szlovéniában sem nagyon izgatják az embereket az online vásárlással kapcsolatos biztonsági aggályok.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza