A vízszűrők használata egyre népszerűbb világszerte, mivel sokan a csapvíz ízét és biztonságosságát kifogásolják, de biztos, hogy jók ezek a termékek?
Olaszországban a Coop boltjaiban elővigyázatosságból levették a polcokról a Nutellát, hiszen egy friss tanulmány szerint a benne lévő pálmaolaj akár rákot is okozhat. A mogyorókrém gyártója az olasz Ferro védekező kampányba kezdett és nyilvánosan ki áll a pálmaolaj mellett.
A pálmaolajat már régóta támadják környezeti és egészségügyi hatások miatt. Most azonban egy új szövetséget kapott maga mellé, mégpedig a Nutella gyártóját. Az olasz Ferrero nyilvánosan áll ki a pálmaolaj mellett, teszi ezt annak ellenére, hogy számos más élelmiszergyártó cég igyekszik kerülni ezt az összetevőt a termékeiben - írja az Index.
Az EU élelmiszerbiztonsági hatósága (EFSA) még májusban jelentette ki, hogy a pálmaolaj rákkeltőbb a többi növényi olajnál, ha 200 Celsius-fok fölé hevítjük. Ugyanakkor nem javasolta azt, hogy a fogyasztók ne egyenek több pálmaolajat, annyit mondott csak, hogy további kutatások szükségesek a kockázatok pontos felméréséhez.
Az ügy most azért robbant hatalmasat, mert legnagyobb olasz élelmiszerlánc,
Indoklásuk szerint elővigyázatosságból. A legnagyobb olasz tésztagyártó, a Barilla szintén pálmaolajtól mentes termékeket kezdett el gyártani.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Hogyan védekezik a Ferrero?
A tanulmány egyik kulcsmondata, hogy a pálmaolaj 200 fok feletti hevítésnél bocsátja ki rákkeltő anyagait. Hevíteni pedig azért kell, hogy eltűnjön vöröses színe és semlegesítsék amúgy kellemetlen szagát. A Ferrero azonban azt állítja, hogy ők pont 200 fok alá hevítik csak a pálmaolajat nagyon alanyos nyomáson, hogy minimalizálják a rákkeltő szennyeződést. A folyamat hosszabb és húsz százalékkal többe is kerül, mint a hagyományos hevítés. De így tudják olyan alacsony szinten tartani a szennyeződéseket, amelyeket a tanulmány is említ, hogy még műszerekkel sem kimutatható.
Persze nem a Ferrero az egyetlen, amely még mindig használ pálmaolajat, az Unilever és a Nestlé is használja ezt csokoládéikban, süteményeikben és a margarinjukban. Ezek a cégek is azt állítják, hogy figyelik a fejleményeket és beszállítóikkal azon dolgoznak, hogy a lehető legalacsonyabb szinten tartsák a szennyeződést. Egyelőre azonban a Ferrero az egyetlen olyan cég, amely nyilvánosan is kiáll a pálmaolaj mellett.
A Nutella eladásai Olaszországban három százalékkal estek augusztusig, ami a Ferrero szerint a botrány miatt történt. Emiatt kezdték el népszerűsítő kampányukat szeptemberben. Azóta négy százalékkal nőttek az értékesítések. A nemzetközi eladásokban nincsenek változások, de erről nem árultak el adatokat.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml