Az online vásárlások során gyakori a túlméretezett csomagolás használata, ami jelentős környezeti terhet jelent.
"Van itthon tej" elnevezéssel ismét útnak indította iskolai edukációs kampányát a Tej Terméktanács, amelynek célja a tejfogyasztás népszerűsítése, valamint a tej pozitív élettani hatásainak bemutatása a gyermekek számára. Szakemberek szerint ugyanis még mindig nem fogyasztunk elég tejterméket, annak ellenére sem, hogy tudjuk, számos jótékony hatással rendelkeznek. Ennek apropóján a HelloVidék annak járt utána, hogy pontosan mennyi tejet isznak a magyarok, valamint szakértő segítségével kiderítette azt is, hogy mennyi lenne az ideális mennyiség.
- mondta el a portálnak Harcz Zoltánt, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója. Ezen felül a portál összegezte a legfontosabb tudnivalókat is a hazai tejpiac jelenlegi állásáról:
- A NAIK AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői átlagára 107,97 forint/kilogramm volt 2019 decemberében. A fehérjetartalom 0,08 százalékpontos javulása és a zsírtartalom 0,03 százalékpontos romlása, valamint az alapár 1 százalékos emelkedése mellett a nyers-tej átlagára 1 százalékkal nőtt 2019 decemberében. Valamint 9 százalékkal meghaladta az előző év azonos hónapjának átlagárát.
- A nyerstej kiviteli ára 110,33 forint/kilogramm volt 2019 decemberében, ez az egy évvel korábbinál 8 százalékkal volt magasabb. A kiviteli ár 2 százalékkal haladta meg a termelői átlagárat. Az UHT- és az ESL-tej áfája 2019. január 1-jétől 18 százalékról 5 százalékra mérséklődött.
- A NAIK AKI PÁIR 2019. évre vonatkozó adatai szerint a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tej feldolgozói értékesítési ára 3 százalékkal, a belföldi értékesítése 23 százalékkal nőtt 2018-hoz képest. Az 1,5 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tej feldolgozói értékesítési ára 8 százalékkal, a belföldi értékesítése 2 százalékkal emelkedett ugyanekkor.
- A termelők és a kereskedők kétszeres mennyiségűt, míg a feldolgozók 60 százalékkal kevesebb nyerstejet exportáltak. A termelők és a kereskedők nyerstejkivitele háromszorosa a feldolgozókénak a vizsgált hónapban.
- A NAIK AKI PÁIR adatai szerint a hazai előállítású tehéntúró feldolgozói értékesítési ára 11 százalékkal, a gyümölcsös joghurté 10 százalékkal, az 1,5 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tejé, a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos és zacskós friss tejé, valamint a kefiré és a natúr joghurté egyaránt 8 százalékkal, a tejfölé és az ömlesztett sajté egyaránt 6 százalékkal, a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tejé, a natúr joghurté és a trappista sajté egyaránt 5 százalékkal, az adagolt vajé 3 százalékkal emelkedett 2019 decemberében az előző év azonos hónapjához képest.
- A KSH adatai szerint a trappista sajt fogyasztói ára (áfával) 2 százalékkal nőtt, míg az 1,5 és 2,8 százalék zsírtartalmú ESL- (hosszan friss) tejé stagnált ugyanebben az összehasonlításban. Az UHT- és az ESL-tej áfája 2019. január 1-jétől 18 százalékról 5 százalékra mérséklődött.
- A NAIK AKI PÁIR 2019. évre vonatkozó adatai szerint a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tej feldolgozói értékesítési ára 3 százalékkal, a belföldi értékesítése 23 százalékkal nőtt 2018-hoz képest. Az 1,5 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tej feldolgozói értékesítési ára 8 százalékkal, a belföldi értékesítése 2 százalékkal emelkedett ugyanekkor.
Ha ennél is többet akarsz megtudni a magyar tejről, és a hazai fogyasztói szokásokról, akkor olvasd el a HelloVidék teljes cikkét!
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Új ruhába öltöztetik Szoboszlai Dominikot, és nem is kevésért
- Június közepétől fizet osztalékot a részvényeseinek az Opus
- A hatóságok lefújták a magyar hegymászó himalájai expedícióját
- Kitört a tavaszi hókáosz Ausztriában
- Elszabadult, a forgalomban vágtázó lovak okoztak pánikot Londonban - videók
- Spekulánsok hajthatták fel az arany árát