16 °C Budapest

Lecserélnéd a családi autót? 800 ezret spórolhatsz ezzel a levéllel

2017. augusztus 13. 07:00

Egyre idősebb az autók életkora hazánkban, így egyre több honfitársunknak lesz aktuális kérdés, hogy mire cserélje meglévő gépjárművét. Mivel a használtautó-vásárlástól sokan ódzkodnak, kipróbáltuk, mennyi kedvezményt lehet elérni a listaárhoz képest, ha ismeretlenül írunk egy autószalonnak, hogy már kinéztük a következő autónkat, de szeretnénk azt olcsóbban megvenni a meghirdetett árnál.

Egyre több autó fogy Magyarországon, ami nem meglepő: a magyar lakosság által használt autópark átlagéletkora lassan eléri a 14 éves kort. 2017 első három hónapjában 10 ezer autót adtak el itthon a Datahouse adatai alapján, ami 30 százalékos emelkedés a 2016-os adatok tükrében.

Bár egy használt autó megvétele kifejezetten okos pénzügyi döntés lehet (nem mi szenvedjük el ugyanis azt az óriási értékcsökkenést, mely a szalonból kigurulva azonnal végbemegy az autónkon), sokan mégis ódzkodnak attól, hogy ne új autót vegyenek, ami a vízkáros, totálkárosból kikalapált és visszatekert kilométerórás autók hazájában nem meglepő.

Mivel a szakértők várakozása szerint egyre többen fognak autót venni az elkövetkező években, azt próbáltuk ki, hogy mekkora kedvezményt lehet elérni egy autószalonnál, ha nincs semmilyen ismeretségünk, fel sem keressük azt, csupán egy emailt küldünk.

Az első három hónap adatai szerint 2017 legnépszerűbb modellje toronymagasan a Suzuki Vitara volt, a második legnépszerűbb a szintén Suzuki SX4, a harmadik a Dacia Duster, a Ford Fiesta pedig épphogy csak lecsúszott a dobogóról. Mivel nem szerettünk volna azonos gyártók által gyártott autókat, sem két hobbiterepjárót választani kísérletünkhöz, ezért a modellrangsor győztesét és negyedik helyezettjét választottuk.

Két módszert teszteltünk: az egyik (a Suzuki Vitara esetén) az volt, hogy kinéztük a konkrét típus vételárát, és ehhez képest kértünk olcsóbb ajánlatot, a másik (a Ford Fiesta) esetében pedig csak elküldtük, hogy pontosan melyik modellt szeretnénk megvenni, és kértük, hogy küldjenek ők ajánlatot. Mindkét esetben jeleztük, hogy ez az első saját autónk, és, hogy finanszírozást nem vennénk igénybe, egyösszegben, átutalással rendeznénk a vételárat.

Öt Suzuki- és öt Ford-szalonnak küldtük el levelünket. Általánosságban eléggé meglepődtünk, hisz a nyári szabadságolások ellenére mindenhonnan egy napon belül érkezett válasz, de az azonnali (értsd: 5-10 percen belüli) válaszlevél sem volt ritka.

Suzuki

Suzuki Vitarából kétkerék-meghajtású modellt választottunk GL+ felszereltséggel, metálkék színezéssel.

A Duna Autó Suzuki márkakereskedés honlapján a kiválasztott modellünk színezéssel együtt 5 040 000 forintba került, ám levelünkre küldött válaszukban jelentős engedményt kaptunk. Egyfelől felajánlottak egy 700 ezer forintos kedvezményt, melyet neve alapján akkor szoktak megadni, ha autót cserélünk be náluk, továbbá 100 ezer forint egyéb engedményt is zsebre tehettünk volna. Az autó ára így 4 240 000 forintra csökkent, amely az eredeti árhoz képest 16 százalék kedvezmény. Ajánlatukban átláthatóan jelezték továbbá, hogy az üzembe helyezés költsége 130 590 forint, de ezt nem vettük figyelembe a tesztünk folyamán.

A Suzuki Ház autókereskedésben is az előző listaáron árulták a kiszemelt autónkat, igaz, ott eleve fent volt a honlapon a 700 ezres kedvezmény, ezért mi ahhoz képest kértünk további árengedményt. Itt is szinte azonnal jött a válasz, mely szerint ajándékba adták volna a metálfényezést (130 ezer forint) és itt is jelezték, hogy az ajánlatukra (4 210 000 forint) rájön még a forgalomba helyezés költsége, mely náluk 120 ezer forint volt.

A Suzuki Géronál rövid, de lényegre törő választ kaptunk: az eredeti árhoz képest az első általunk vizsgált szalonnal megegyező, 4 240 000 forintos ajánlatot kaptunk.

A Suzuki Szeleczkynél is hasonló ajánlatot kaptunk, 4 230 000 forintért adták volna nekünk a szóba forgó kocsit, amire itt is rájött volna még 120 ezer forint forgalomba helyezési költség (illetékekkel együtt).

Utolsóként a Suzuki Bartától kértünk ajánlatot, itt a forgalomba helyezés nélküli vételár 4 340 000 forint volt, a forgalomba helyezés díja viszont csak 100 ezer forint volt. Fontos kiemelni, hogy itt is megadták azt a kedvezményt, melyet hitel vagy autócsere esetén hirdettek, pedig levelünkben jeleztük: ez lenne az első autónk, továbbá egyösszegben fizetnénk a vételárat, hitelfelvétel nélkül.

Ford

A Ford-szalonok esetében egy Ford Fiesta 1.1l (85LE) M5 Euro6 modellt választottunk, extrák közül metál fekete színezést és háromküllős bőrkormányt kértük

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Első próbaszalonunk az Autócentrum Szabó volt. Ajánlatuk szerint a 4 440 000 forintos listaárral szemben 4 100 000 forintért lehetne miénk az autó. Ebben az esetben külön tüntették fel, hogy további kedvezményt kaphatunk, ha veszünk fel hitelt, de ugye mi már az eredeti levelünkben jeleztük, hogy ezt nem fogjuk megtenni.

A Ford Petrányinál az előző kereskedéshez képest egy kicsit soványabb kedvezményt kaptunk, 250 ezer forintot (a kedvezményes ár így 4 190 000 forint lett), ám ez a kedvezmény sem rossz pénz, ha belegondolunk, hogy csak egy emailt kellett küldenünk érte. Ebben az esetben nem próbáltak hitelt ránk tukmálni és az üzembe helyezés költsége is tételesen le volt bontva, összköltsége 126 ezer forint volt.

A Ford Autonettnél 240 ezer forint kedvezményt kaptunk a 4 440 000 forintos listaárból (az ajánlati ár így 4 200 000 forint lett), a forgalomba helyezési költségek pedig 121 450 forintra rúgtak.

A Fordok esetében a legolcsóbb ajánlatot a Ford Solymárnál kaptuk, itt emailünkre válaszként 390 ezer forint engedményt ajánlottak, a kedvezményes ár így 4 050 000 forint lett, a forgalomba helyezés költsége pedig 126 450 forint volt ebben az esetben.

Az utolsó vizsgált szalon a Ford esetében az Auto-Fort volt, itt 4 150 000 forintért kaphattuk volna meg az autónkat, amely 290 ezer forintos engedményt jelentett. Itt is lebontották számunkra a forgalomba helyezési költségeket, melynek végértéke 119 870 forint lett.

Jó tudni

A gyors válaszadási időn túl általános tapasztalat volt tehát, hogy a Suzukik esetében akkor is kiajánlották a hitelhez vagy autócseréhez kötött kedvezményt, ha jeleztük: ez az első autónk és hitelfelvétel nélkül, egyösszegben fizetnénk a Vitaránkért.

A Ford esetén is érdemes volt elküldenünk megkeresésünket, hisz levelünkért cserébe 240 és 390 ezer forint közötti kedvezményt adtak a szalonok. Ami még érdekes tapasztalat, hogy a forgalomba helyezés költsége szalononként eltérő, de a különbség csupán néhány ezer forint általában, így ez valószínűleg nem lesz döntő tényező, amikor a gépkocsivásárlásról döntünk.

Az autószalonokkal a Pénzcentrum nem áll kapcsolatban. Úgy választottuk ki őket, hogy beírtuk a Google-keresőbe, hogy "Suzuki autószalon" illetve, hogy "Ford autószalon" és az első öt, nem fizetett találatként megjelenő kereskedést választottuk ki tesztünkhöz.

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem