A kutatás alapján felállított produktivitás-index számszerűen is megmutatja, mennyire dolgoznak hatékonyan a magyar fehérgallérosok.
A fiatalok átlagosan 4800 forintért mobiloznak havonta, és 59 százalékuk saját maga fizeti a számláját.
A 19-29 éves fiatalok körében 94 százalékos az érintőképernyős okostelefonok aránya, részben ezért lehet a jövőben éppen ez a korosztály a mobilfizetéseknél várható növekedés motorja - áll a K&H ifjúsági indexében.
A fiatalok 18 százaléka letudja ezt a tételt havonta kevesebb, mint 2 ezer forintból, 23 százalékuk pedig 2-3 ezer forintot fordít erre. Mindezek mellett viszonylag jelentős, 13 százalékos a 10 ezer forint feletti összegért mobilozók aránya is.
A fiatalok többsége - 59 százaléka - egyedül fizeti mobilszámláját, a diákok körében ugyanakkor alacsonyabb, 41 százalékos ez az arány. Az országon belül vannak eltérések: míg a Budapestet is magában foglaló központi régióban csak a fiatalok 47 százaléka állja saját magának a mobilköltségeket, vidéken több mint 64 százalékuk. A fiatalok 41 százalékánál részben vagy teljesen valaki más fizeti a számlát: itt az esetek 70 százalékában ezek a szülők, 26 százaléknak pedig a házastárs, partner.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A kutatásból az is kiderül, hogy a mobiltelefon mellett a fiatalok 54 százalékának saját laptopja vagy notebookja is van, 39 százaléknak LCD- vagy plazmatévéje, 32 százalékuknak pedig asztali számítógépe. Az elektronikai eszközök közül az okosóra és az e-könyv-olvasó kevésbé népszerű: sajátja mindössze a fiatalok 13 és 6 százalékának van.
Így fizetnek a fiatalok
A kutatás szerint majdnem minden fiatalnak - 94 százalékuknak - van érintőképernyős okostelefonja. A K&H szerint a jövőben a fiatalok egyre nagyobb része használja majd a mobiltárcás fizetési megoldást. A pénzintézet tavaly vezette be a mobiltárcát, amelynek lényege, hogy a bankkártya fizikai jelenléte nélkül, úgynevezett NFC funkcióval ellátott okostelefonnal is biztonságosan és gyorsan lehet vásárolni a kártyás terminálokkal ellátott üzletekben. A K&H adatai szerint idén március végéig 152 530 alkalommal fizettek mobiltárcával.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Fontos döntést kell meghozni a nyugdíjjal kapcsolatban
- Világrekorder viadal kezdődik a Balatonon
- Lehet számolgatni a Superchargereknél
- Figyelmeztetés: veszélyes járművek bukkannak fel a hazai utakon
- Kissé kettészakad az ország – ezt tartogatja az időjárás
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket