Egy bristoli Tesco új biztonsági intézkedéseket vezetett be, többek között, hogy a vásárlóknak egy CCTV-s átvizsgáláson kell átesniük, amivel csökkentenék a bolti lopások számát.
A jégkrém szó hallatán sokaknak az olasz fagylalt jut először eszébe. Lehet, hogy az olasz fagyi a legfinomabb, ám az előállított mennyiség szempontjából már nem ők Európa legjobbjai. Mutatjuk az EU legnagyobb fagyigyártóit, illetve azt is, hogy Magyarország hol található ezen a listán.
Bár a jégkrémről sokaknak Olaszország jut eszébe, 2017-ben mégsem a mediterrán ország volt az Európai Unió legnagyobb fagylaltgyártója, hanem Németország. A németek 517 millió liter fagylaltot gyártottak egy év leforgása alatt, amely a 16,5 százaléka volt a teljes, az EU-ban előállított mennyiségnek. Olaszország csak a második lett (511 millió liter, 16,3%), míg a dobogó harmadik fokára Franciaország került (466 millió liter, 14,8%).
A Magyarországon megtermelt mennyiség nem meglepő módon jóval elmarad az élbolytól: közel 28 millió litert készítettek hazánkban, ami a teljes mennyiség - 3 138 873 061 liter - 1 százalékát sem teszi ki.
Más a helyzet azonban, ha az egy főre eső termelés mértékét nézzük. Ebben az esetben a németek már elveszítik vezető helyüket, hiszen egy németországi lakosra csak 6,22 liter előállított jégkrém jutott, míg például Olaszországban 8,43 litert állítottak elő egy főre lebontva. Sőt, ebből a szemszögből nézve már a franciák is verik a németeket a maguk 6,95 liter/fő előállított jégkrémükkel. Magyarország viszont így sem tekinthető fagyinagyhatalomnak, hiszen hazánkban csak 2,83 litert állítottak előre egy főre vetítve.
Azonban a hazai adatok sem tűnnek annyira kicsinek, amennyiben a környező országok eredményeivel vetjük őket össze. A Magyarországnál területileg és népességileg is nagyobb Romániában például fejenként csak 2,41 liter jégkrémet állítottak elő, míg Ausztriában ennél is jóval kevesebbet, mindössze 0,25 litert.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Volodimir Zelenszkij gyorsítást kért az uniós vezetőktől
- Major Veronika az olimpiai kvótaszerzés után: "Nehéz megszólalni"
- Ez történik, ha a mesterséges intelligenciára bízzák egy romantikus film elkészítését
- Ukrán műholdas tévéket állított le egy orosz támadás, az egyiknél az adást is lecserélték
- Exit poll: a HDZ nyert Horvátországban, de nem tud önállóan kormányt alakítani
- Új német kezdeményezés Ukrajna légvédelmének támogatására