A 2023-asnál jelentősen alacsonyabbak az idei húsvéti szezonban az ünnepi asztal legkeresettebb, legkedveltebb termékeinek árai.
A jégkrém szó hallatán sokaknak az olasz fagylalt jut először eszébe. Lehet, hogy az olasz fagyi a legfinomabb, ám az előállított mennyiség szempontjából már nem ők Európa legjobbjai. Mutatjuk az EU legnagyobb fagyigyártóit, illetve azt is, hogy Magyarország hol található ezen a listán.
Bár a jégkrémről sokaknak Olaszország jut eszébe, 2017-ben mégsem a mediterrán ország volt az Európai Unió legnagyobb fagylaltgyártója, hanem Németország. A németek 517 millió liter fagylaltot gyártottak egy év leforgása alatt, amely a 16,5 százaléka volt a teljes, az EU-ban előállított mennyiségnek. Olaszország csak a második lett (511 millió liter, 16,3%), míg a dobogó harmadik fokára Franciaország került (466 millió liter, 14,8%).
A Magyarországon megtermelt mennyiség nem meglepő módon jóval elmarad az élbolytól: közel 28 millió litert készítettek hazánkban, ami a teljes mennyiség - 3 138 873 061 liter - 1 százalékát sem teszi ki.
Más a helyzet azonban, ha az egy főre eső termelés mértékét nézzük. Ebben az esetben a németek már elveszítik vezető helyüket, hiszen egy németországi lakosra csak 6,22 liter előállított jégkrém jutott, míg például Olaszországban 8,43 litert állítottak elő egy főre lebontva. Sőt, ebből a szemszögből nézve már a franciák is verik a németeket a maguk 6,95 liter/fő előállított jégkrémükkel. Magyarország viszont így sem tekinthető fagyinagyhatalomnak, hiszen hazánkban csak 2,83 litert állítottak előre egy főre vetítve.
Azonban a hazai adatok sem tűnnek annyira kicsinek, amennyiben a környező országok eredményeivel vetjük őket össze. A Magyarországnál területileg és népességileg is nagyobb Romániában például fejenként csak 2,41 liter jégkrémet állítottak elő, míg Ausztriában ennél is jóval kevesebbet, mindössze 0,25 litert.
Hallottál már a "6-tól 1-ig" módszerről? Az élelmiszerboltok ellensége: őrült sokat spórolhatsz vele
A séf korábban sokat költött élelmiszerekre, de ez a módszer jelentős változást hozott az életében.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így vásárolj 50 százalékkal olcsóbban az ALDI-ban: itt az ételpazarlás vége
Az ALDI Magyarország kiterjesztette élelmiszermentési programját.
- Női kézilabda és gyönyörű katalán tájak - sport a tévében
- Ilyen nagytakarítást sem látni minden nap – videó
- Vitézy Dávid bejelentette, hogy elindul főpolgármester-jelöltként a választáson
- Megdöbbentő képeket osztott meg a NAV
- Kis híján megölte magát egy utas egy repülőgépen
- Ez a videó lehet a "kármentés" Katalin hercegné balul elsült fotója után