Az ALDI és a Cafe Frei tovább bővítette együttműködését és exkluzív termékfejlesztésbe fogott, amelynek részleteit és első eredményeit mutatták be a mai napon.
Mi a közös a pocsék nyári időjárásban és a brazíliai labdarúgó világbajnokságban? Például az, hogy mindkettő komoly hatással van a magyarok sörfogyasztására. A Pénzcentrum annak járt utána, milyen nyári szezont zártak a legnagyobb sörgyártók, mennyire jöttek be az új fejlesztések (például a mojitos sör), mennyit számítottak az esős napok és a foci VB. És persze arra is kíváncsiak voltunk, mire készülhetnek a vásárlók sörfronton a következő hónapokban.
- A pocsék nyári idő miatt kevesebb sör fogyott, de emiatt nem zártak rosszabb szezont a gyártók, mint tavaly,
- mert a foci VB, a fesztiválok húzták feljebb a fogyasztást, és
- jól fogytak az ízesített (gyümölcsös) termékek is - állítják a gyártók.
- foglalta össze röviden a Sopronit is gyártó Heineken az idei nyár tapasztalatait. Mivel a sörfogyasztás mértéke rendkívül időjárásfüggő, így az esős nyár negatívan hatott az értékesítésre. Ezt azonban jelentősen ellensúlyozták a fesztiválok és a kiemelkedő sportesemények, mint például a labdarúgó világbajnokság. A Heineken szerint tehát az idei szezon elmaradt a tavalyi, rendkívül erős évtől, de az átlagos évek forgalmát azért hozta.
A Drehernél pozitív a nyári mérleg, úgy látják, hogy az eladott mennyiség nem csökkent, a vásárlók viszont szívesebben veszik a minőségi söröket. A nyár elején dinamikusan növekedett a forgalom, míg a csúcsszezon esős időjárása visszavetetette az értékesítést.
A harmadik nagy magyarországi gyártó, a Borsodi a Pénzcentrumot arról tájékoztatta, hogy az előzetes adatok alapján bíztatóak a számok. Szerintük a klasszikus sörtermékek iránti kereslet kevésbé szezonális, mint az ízesített söröké, így a hűvös nyár hatása nem igazán volt érezhető.
Volt itt egy foci VB is
A VB idején sokan tartottak otthon vagy kerthelyiségekben közös meccsnézéseket a barátokkal, ennek pedig szinte elengedhetetlen része a sörfogyasztás. Természetesen ez éreztette hatását a nyár elejének forgalmában, a VB vagy az EB pozitívan hatnak az eladásokra, bár nem mérhető önmagában a hatásuk, hiszen az értékesített mennyiség az időjárás mellett más sporteseményektől, aktuális promócióktól is függ - tudtuk meg a Heinekentől.
A Drehernél úgy látják, a vendéglátásban elsősorban az Arany Ászok promóciói voltak sikeresek, ami egyszerre 2000 egységben futott az országban, de a VB hatása is érzékelhető volt a márka eredményeiben.
A Borsodi forgalma növekedett a világbajnokság ideje alatt, és több akciót is erre az időszakra időzítettek. Országszerte közel 20 helyen voltak jelen óriáskivetítőkkel és egyéb promóciókkal, amely arányaiban nagyobb forgalmat generált a tavalyi évhez képest.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Valamire készül a Heineken
A Borsodinál fokozatosan nő az ízesített sörök aránya (most 8 ilyen terméket forgalmaznak), 100-ból 6 eladott termék ízesített. Klasszikus kedvencek a citrus ízűek (citrom, grapefruit), de a fogyasztók kifejezetten kedvelik az újonnan megjelenő ízeket is. Az eddigi visszajelzések pozitívak, mind az új ízesített söreik, mind az Open Air technológiával ellátott dobozos termékeik népszerűek a fogyasztók körében.
Mint arra májusban rácsodálkoztunk, a Dreher ebben a szezonban vezette be az Arany Ászok mojitót, ami a sörgyár szerint jól teljesített. A másik nagy siker a Dreher24 alkoholmentes gyümölcsös variánsainak bevezetése volt, amiből a tervek felett értékesítettek a nyári hónapokban.
A Heinekennél a sörközeli termékek előretörése is folytatódott. Ilyenek például a radlerek, vagyis ízesített, gyümölcsös sörök, amikből már alkoholmentes változat is elérhető a piacon. Nagy sikernek örvendenek ebben az évben a ciderek is, különösen a fesztiválokon kapható csapolt Strongbow, aminek a népszerűsége még a gyártót is meglepte. Azt is megtudtuk, hogy
A Heinekennél egyébként úgy számolnak, hogy a nyárhoz, még egy esős nyárhoz képest is csökkenni fog a forgalom ősszel, a Borsodi pedig azt emelte ki, hogy tapasztalataik szerint az őszi/téli szezonban a mennyiségbeli változás mellett a sörfogyasztás helyszíne is átalakul - az otthoni, beltéri fogyasztás válik hangsúlyossá.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok
- Komoly meglepetést okozott az oszakai állatkert vízilova
- BL-negyeddöntő: egygólos előnyben a Veszprém
- Érkezik az újabb alaptörvény-módosítás – a nap hírei
- Drámai helyzetbe kerültek a hollandok
- Saját fiát szúrta hasba a kialakult vita hevében