11 °C Budapest

Karácsonyi őrület: ezt veszik leginkább a magyarok

2015. december 10. 11:00

A magyarok idén korábban kezdik a karácsonyi ajándékozásra való felkészülést, 71,9 százalék pedig az interneten vásárol karácsonyi ajándékokat. De vajon mik a legnépszerűbb ajándékok idén?

A magyarok 71,9 százaléka vásárol karácsonyi ajándékokat az interneten, 42,7 százalék használ mobil eszközt a vásárláshoz. Legtöbben háztartási, vagy személyi elektronikai eszközöket szeretnénk találni a fa alatt, és egyre gyakrabban ajándékozunk digitális árucikket - derül ki a PayPal nemzetközi felméréséből.

Magunkat is szeretjük meglepni

Bár legtöbben a házastársuknak, partnerüknek vásárolnak ajándékot, 61,6 százalék a szülőket, 55,9 százalék pedig a gyerekeket is megajándékozza. Érdekes továbbá, hogy a válaszadók 17,1 százaléka saját magát is meglepi valamilyen karácsonyi ajándékkal.

A kutatásból kiderül, hogy 85,7 százalékunk nem készít előre listát a megvásárolni kívánt ajándékokról, ami azt is jelenti, hogy a legtöbben impulzusszerűen döntünk a vásárlás során. Ez lehet az egyik magyarázata, hogy 30,3 százalékunk kettő, vagy több napot is eltölt a karácsonyi ajándékok beszerzésével. Ami az ajándékokra szánt összeget illeti, a kutatás szerint nem költünk sokat: a karácsonyi kiadásokra vonatkozó kérdésre a magyarok kevesebb, mint 20 százaléka választotta a "többé-kevésébé magas" válasz lehetőséget.

Ezeket nem akarjuk a fa alatt látni

A kutatás szerint a többség elsősorban háztartási, illetve személyi elektronikai készülékeket szeretne találni a karácsonyfa alatt. Az elektronikai cikkek után a divatcikkek, ruházat, cipők és kiegészítők állnak a rangsorban, 16,6 százalékunk ebből a termékkategóriából örülne valaminek a legjobban.

A kutatás arra is kitér, hogy minek örülnénk a legkevésbé:

  • jótékonysági adomány (35,1 százalék)
  • utazás (30,7 százalék)

A kutatásban megkérdezettek 71,9 százaléka vásárolt, vagy tervez vásárolni karácsonyi ajándékot online, és 42,7 százalék használ mobil eszközt. Érdekesség, hogy a karácsonyi kiadásokra legtöbbet szánók csoportjának 8,3 százaléka viszont még soha nem vásárolt ajándékot az interneten.

Ezeket vesszük leginkább ajándékba

Online vásárláskor leggyakrabban háztartási, vagy személyi elektronikai készülékeket (41,8 százalék) vásárolunk. További népszerű kategóriák a kulturális és sporteseményekre szóló belépőjegyek (38,4 százalék), hotelfoglalások (36,3 százalék) és az olyan digitális termékek, mint az e-könyv, zene, videójáték (letöltés, vagy előfizetés) (36,1 százalék). Egyre többet vásárolunk digitális árucikkeket is: a magyarok 37,5 százaléka válaszolta, hogy vásárolt már más részére ilyen terméket.

Mivel fizetünk?

A magyarok 52,7 százaléka készpénzes utánvéttel, 44,4 százalék kártyával, 25,7 százalék átutalással, vagy e-pénztrácával, 20,3 százalék pedig PayPallel, vagy egyébbel fizet az online megrendelt árucikkekért. Mindazonáltal továbbra is sokan vannak, akik a hagyományos bolti vásárláshoz képest kevésbé biztonságos megoldásnak tekintik egy árucikk online beszerzését. A kutatásból kiderül, hogy a magyarok harmadának (27 százalék) vannak aggályai a megrendelt termék minősége miatt, vagy amiatt, hogy esetleg nem azt kapják, amire számítanak.

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem