Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
A magyarok idén korábban kezdik a karácsonyi ajándékozásra való felkészülést, 71,9 százalék pedig az interneten vásárol karácsonyi ajándékokat. De vajon mik a legnépszerűbb ajándékok idén?
A magyarok 71,9 százaléka vásárol karácsonyi ajándékokat az interneten, 42,7 százalék használ mobil eszközt a vásárláshoz. Legtöbben háztartási, vagy személyi elektronikai eszközöket szeretnénk találni a fa alatt, és egyre gyakrabban ajándékozunk digitális árucikket - derül ki a PayPal nemzetközi felméréséből.
Magunkat is szeretjük meglepni
Bár legtöbben a házastársuknak, partnerüknek vásárolnak ajándékot, 61,6 százalék a szülőket, 55,9 százalék pedig a gyerekeket is megajándékozza. Érdekes továbbá, hogy a válaszadók 17,1 százaléka saját magát is meglepi valamilyen karácsonyi ajándékkal.
A kutatásból kiderül, hogy 85,7 százalékunk nem készít előre listát a megvásárolni kívánt ajándékokról, ami azt is jelenti, hogy a legtöbben impulzusszerűen döntünk a vásárlás során. Ez lehet az egyik magyarázata, hogy 30,3 százalékunk kettő, vagy több napot is eltölt a karácsonyi ajándékok beszerzésével. Ami az ajándékokra szánt összeget illeti, a kutatás szerint nem költünk sokat: a karácsonyi kiadásokra vonatkozó kérdésre a magyarok kevesebb, mint 20 százaléka választotta a "többé-kevésébé magas" válasz lehetőséget.
Ezeket nem akarjuk a fa alatt látni
A kutatás szerint a többség elsősorban háztartási, illetve személyi elektronikai készülékeket szeretne találni a karácsonyfa alatt. Az elektronikai cikkek után a divatcikkek, ruházat, cipők és kiegészítők állnak a rangsorban, 16,6 százalékunk ebből a termékkategóriából örülne valaminek a legjobban.
A kutatás arra is kitér, hogy minek örülnénk a legkevésbé:
- jótékonysági adomány (35,1 százalék)
- utazás (30,7 százalék)
- repülő-, vagy vonatjegy (27 százalék)
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- kézműves termék, dísztárgy (22,3 százalék)
- sportfelszerelés (22,4 százalék)
A kutatásban megkérdezettek 71,9 százaléka vásárolt, vagy tervez vásárolni karácsonyi ajándékot online, és 42,7 százalék használ mobil eszközt. Érdekesség, hogy a karácsonyi kiadásokra legtöbbet szánók csoportjának 8,3 százaléka viszont még soha nem vásárolt ajándékot az interneten.
Ezeket vesszük leginkább ajándékba
Online vásárláskor leggyakrabban háztartási, vagy személyi elektronikai készülékeket (41,8 százalék) vásárolunk. További népszerű kategóriák a kulturális és sporteseményekre szóló belépőjegyek (38,4 százalék), hotelfoglalások (36,3 százalék) és az olyan digitális termékek, mint az e-könyv, zene, videójáték (letöltés, vagy előfizetés) (36,1 százalék). Egyre többet vásárolunk digitális árucikkeket is: a magyarok 37,5 százaléka válaszolta, hogy vásárolt már más részére ilyen terméket.
Mivel fizetünk?
A magyarok 52,7 százaléka készpénzes utánvéttel, 44,4 százalék kártyával, 25,7 százalék átutalással, vagy e-pénztrácával, 20,3 százalék pedig PayPallel, vagy egyébbel fizet az online megrendelt árucikkekért. Mindazonáltal továbbra is sokan vannak, akik a hagyományos bolti vásárláshoz képest kevésbé biztonságos megoldásnak tekintik egy árucikk online beszerzését. A kutatásból kiderül, hogy a magyarok harmadának (27 százalék) vannak aggályai a megrendelt termék minősége miatt, vagy amiatt, hogy esetleg nem azt kapják, amire számítanak.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében
- Júniusban vezetik be a dugódíjat New Yorkban
- Jó időre börtönbe küldték a gigantikus kriptobukás felelősét
- Új hajók az új balatoni szezonra - képek