2018. július 20. péntek Illés

Jól gondold meg, honnan rendelsz mobiltelefont: bajod lehet belőle


Nincs magyar nyelvű használati-kezelési útmutató, nincs magyar nyelvű menü, nincs gyártói garancia, csak forgalmazói, számos ilyen jellegű panasszal élnek az utóbbi időkben azok, akik külföldről rendeltek olyan telefont, amit nem a magyarországi piacra szántak.

Nincs magyar nyelvű használati-kezelési útmutató, nincs magyar nyelvű menü, nincs gyártói garancia, csak forgalmazói, számos ilyen jellegű panasz érkezett az utóbbi időben a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez (FEOSZ) mobil telefon vásárlásokat követően - írja közleményében a szervezet.

Mindegyik panasz alapja az, hogy olyan mobiltelefont vásároltak a fogyasztók, amiket nem magyarországi piacra szántak, de ezt a fogyasztók a vásárláskor nem vették észre, nem hívták fel erre külön a figyelmüket. A vásárlások legtöbbször webáruházban történtek, vagy kisebb boltokban, a nagy hírközlési szolgáltatók által értékesített telefonok esetében ilyen jellegű panasz még nem érkezett.

Amikor pedig szembesül a fogyasztó azzal, hogy nincs magyar nyelvű menü, be sem lehet azt állítani, a kereskedő válasza az, hogy nem is ígértek ilyet a telefon hirdetésében. Azért olcsóbb a telefon, mert nagy tételben vásároltak más piacra szánt készülékeket, vigye el a vásárló egy szakemberhez a készüléket, aki majd megoldja ezt a problémát, vagy használja az angol nyelvű menürendszert. Olyan szélsőséges eset is előfordult, ahol kizárólag kínai nyelven volt elérhető a menü, azonban itt a fogyasztó volt figyelmetlen, mert a hirdetés ezt tartalmazta, csak nem olvasta végig alaposan a vásárló.

Szintén gyakran előfordul, hogy a telefon meghibásodása esetén a vásárlók nem nézik meg a jótállási jegyet, hanem a korábbról általuk ismert adott márkához tartozó szakszervizbe viszik a készüléket jótállás keretében történő javításra.A szerviztől kizárólag kijavítást lehet kérni, azonban a gyakorlatban ők állítják ki a cserére jogosító igazolást is, amit sok forgalmazó megkövetel a készülék esetleges cseréjéhez. Abban az esetben azonban, ha nem Magyarországon történt a forgalmazása az adott készüléknek, a gyártói szakszervizek kizárólag javítást vállalnak, nem fognak ilyen csereigazolást kiállítani. 

Sok esetben pedig sajnos nem is tájékoztatják a fogyasztót, hogy a jótállási jegyen milyen információk vannak feltüntetve.Így fordulhatott elő az az eset, hogy a telefont már kétszer javította egy márkaszerviz, a harmadik javítást azért nem vállalta, mert már eltelt a vásárlástól számított 1 év. A fogyasztó ezt követően fordult a kereskedőhöz panaszával, aki viszont azért utasította el a jótállási igényt, mert a jótállási jegyen világosan feltüntette, hogy nem gyártói hanem forgalmazói garancia van a termékre, melyik szervizben kell javíttatni, hova kell bejelenteni a hibát.

JÓL JÖNNE 4 MILLIÓ FORINT?

A Pénzcentrum kalkulátorával könnyedén megtalálhatod a legolcsóbb személyi kölcsönt. Íme, itt egy konkrét példa: kalkulátorunkban 4 millió forintos hitelösszeget, és 84 hónapos futamidőt adtunk meg. A törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 61 333 forintos törlesztőrészlettel a K&H Bank nyújtja, de nem sokkal marad el ettől a Budapest Bank 61 840 forintos törlesztőt ígérő ajánlata sem. Emellett érdemes még megemlíteni a Raiffeisen Bank, az ERSTE Bank, valamint a CIB Bank konstrukcióját is. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát.

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk

Ennyiért gályáznak a napszámosok a magyar gyümölcsösökben
Jócskán emelkedtek az órabérek tavalyhoz képest.


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS