Nem jelölt allergén (földimogyoró) jelenléte miatt a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. visszahívta és a forgalomból is kivonta a Spar Veggie spenót-kesudió tortellinit.
A gyerekek ma már a közösségi médiából és az influencerektől is tájékozódnak a táplálkozásról, de a résztvevők több mint háromnegyedénél még mindig a szülők véleménye a legfontosabb - derül ki egy kutatásból A kutatás rávilágított arra is, hogy már minden második gyerek tisztában van vele, hogy naponta 0,5 liter tej, vagy ennek megfelelő tejtermék fogyasztása ajánlott. A tej és tejtermékek előnyeit és fontosságát 10-ből 8 kiskamasz ismeri, ennek ellenére mégis mindössze 13 százalékuk fogyaszt naponta joghurtot.
Az immár harmadik éve elvégzett kutatás a "Danone Focikupa a Gyermekekért" torna 10-12 éves résztvevői körében, több mint 800 fő megkérdezésével készült, melyből kiderült, hogy a tanulók a tanárok és az edzők véleményét is nagyon fontosnak tartják, döntéseikben a családjuk mellett, az ő példamutatásuk meghatározó számukra. A megkérdezett gyerekek több mint háromnegyede, 79 százaléka tudta, hogy miért lényeges tejet és tejtermékeket fogyasztani, sőt többségüknek az is egyértelmű, hogy az ezekben a termékekben található kalcium erősíti a csontokat és a fogakat. A gyerekek 63 százaléka pedig azzal is tisztában volt, hogy a kalcium felszívódását a D-vitamin segíti, habár válaszaikból látszik, hogy ismerik mennyi az ideális mennyiség, amit a tejből és a tejtermékekből fogyasztaniuk kellene, mégis, a megkérdezettek több mint fele, 52 százaléka, hetente csupán egyetlen joghurtot eszik, abból is elsősorban a gyümölcs ízesítésűt.
- mondta Kubányi Jolán, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke. A 10-12 éves korosztály táplálkozási szokásainál a korábbi évekhez képest javulás látható. A válaszadó gyerekek 96 százaléka minden nap ebédel, 91 százalékuk pedig rendszeresen vacsorázik. A megkérdezettek válaszaiból azonban az is kiderült, hogy az uzsonnát hagyják ki a legtöbben. A fiatalok 98 százaléka, 96 százaléka és 95 százaléka jelölte be a gyümölcsöt, zöldséget és a vizet, mint nélkülözhetetlen táplálékot. Arra a kérdésre, hogy miből kellene kevesebbet fogyasztaniuk az édességet, a sós rágcsálnivalókat és különböző pékárukat válaszolták.
"Az egészséges életmód kialakításának alapja a kiegyensúlyozott táplálkozás és a rendszeres mozgás. A Danone felelős vállalatként igyekszik kivenni részét az ismeretterjesztésből, hogy már a kiskamaszok is tisztában legyenek egészségük fontosságával, így segítve őket abban, hogy később maguk is egészséges felnőtté váljanak" - mondta Gyergyói-Szabó Anita, a Danone Magyarország Kft. külső kommunikációs menedzsere. "A tej és tejtermékekben lévő kalcium előnyeit a gyermekek 89%-a ismeri. A tudatos táplálkozással pedig nem csupán a saját egészségüket, de a környezetet is óvják, védik." - tette hozzá.
Az iskolai büfék kínálata is nagyban hozzájárul az étkezés minőségéhez, hiszen a diákok előszeretettel vásárolnak a szünetekben maguknak élelmiszert. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a büfékben a gyerekek közel háromnegyede vásárol rendszeresen szendvicset, 47 százaléka pedig ásványvizet. A büfében vásárolt élelmiszerek esetében a gyerekek 50 százaléka az ételek ízét, 52 százalékuk pedig azt tartotta fontosnak, hogy az étel minél egészségesebb legyen.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom