14 °C Budapest

Indul az őrület, élesednek a brutál akciók: minden magyar ezeket keresi

2019. október 25. 13:30

A frigyre lépett eMAG és Extreme Digital ugyanúgy bizonyítani akar, mint a Tescoba betört Media Markt. A többek meg nem akarják, hogy lemossák őket. Lesz itt sok Black Friday nap, nem csak november 29-én. Van, aki már most rázendített. A novemberi webpiac 80 milliárd forint fölé ugorhat.

Még nem tudni, hogy a most már egyke eMAG - Extreme Digital páros mikorra hirdeti meg Black Friday akciós napját. Az elmúlt években ugyanis az EDigital mindig beelőzött, egy héttel előbb nyitott rá a többiekre. Az sem biztos, hogy addigra mindent összefésülnek, bár a tervek ezt vetítik előre, egyebek mellett azt, hogy pontosan a Black Friday lehet a nagy nyitányuk - írja a Blokkk.com.

Nagy a felfordulás a webcsúcson, brutális nyomulás várható

De hát a másik nagyágyú, a Media Markt most már 32 áruházában kínálja portékáit, a webje mellett, a korábbi 24 boltjával szemben. Nyilván ő is meg akarja fogni a maga vásárlóit, arra meg bevett módszer az akciózás, az egyik legjobb alkalom pedig a Black Friday.

Az eMAG-EDigitál kettős jelenlegi (legutóbbi üzleti adataik alapján) 70-80 milliárdos piacához hasonló nagyságrendű egyébként az Euronics is, ő is ott van a weben is, nyilván ő sem akar nagyon lemaradni, csak róla kevesebb szó esik. Ez azért is fontos, mert így ők hárman az éllovasai a műszaki cikkek piacának, ami a web legnagyobb szelete jelenleg.

Az összesent - boltokat és webet együtt nézve, hiszen mindenki mindkét táncparketten mozog -, a piacvezető a lezárt üzleti évek alapján 170 milliárd feletti bruttó forgalmával a Media Markt. Ő egyébként nem csak a Tesco műszaki ágát falta fel, hanem korábban külön jegyzett áruházait összevonta egy cégbe.
Tehát nagy felfordulás volt és az is lesz még egy darabig, legfőképpen pedig a Black Friday alkalmával.

A Black Friday akcióban mindent visz

A gyengébb forint nem akadály, ráadásul ez most a 330 forint alatti eurós árfolyamot nézve 2%-ot jelent 2018 végéhez képest, de kizárólag a beszerzésben. Ebből a vásárló semmit sem fog látni, főleg nem november utolsó péntekén.

És hát azért a karácsonyi ajándékvásárlás nagyobb súlyú időszaka az elköltött forintokat nézve a sok-sok Black Friday akcióval szemben eddig a december maradt, most viszont nagyon megszorongathatja a november a decembert, a meglepetés sem kizárt. De azért ne feledjük, a webáruházak a decembert sem ússzák meg akciózás nélkül. Az elmúlt évek számai alapján 2019-ben 80 milliárd forint feletti novemberi webáruházas költekezéssel lehet számolni.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A black friday terepe nálunk a webáruház, de azért egyre több hagyományos bolt is csatlakozik hozzá. Igaz, ennek még nincs nagy nyoma a statisztikában. A hagyományos élelmiszeres boltok forgalma 2015-2018 között minden esztendőben csökkent novemberben a megelőző októberhez képest, a teljes iparcikkes vásárlásokat pedig éppen a webköltekezés tolta feljebb.

A november egyébként lusta hónapnak számított eddig a vásárlók körében, bármilyen furcsán is hangzik, hiszen az elmúlt években ebben a hónapban jobbára kevesebbet költöttek a hagyományos boltban, mint a megelőző októberben. Egy kivétel van a boltos világban, a webáruházi költekezés, ami viszont nagyon is megugrott a novemberi hónapokban, mert jött a Black Friday. A fekete péntek sokat hozott a webáruházak konyhájára bevételben, az akciók ellenére.

És van, aki már rázendített

Az eMAG-EDigital már beharangozta, hogy nagy durranás várható a Black Friday alkalmával. De hát közben a MALL.hu Black Friday maratont hirdetett, ami nem egy napig tart, a Vodafone pedig egész novemberre mondta ki a bűvösnek szánt varázsigét.

Nem kell félniük persze a vásárlóknak, hiszen a webáruházak az év minden napján akcióznak. Odacsalogatni a vásárlót, persze azért, hogy majd később is onnan vásároljon, erről szól minden reklám, a Black Friday is. És ne reménykedjen a vásárló, az év többi napján visszafizeti az összes akció árát. Különben bukik a bolt. A Black Friday is egy nagy reklám, igaz, a webáruháznak a legdrágább, a vásárlónak meg a legjobb.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 20. szombat
Tivadar
16. hét
Április 20.
Cirkuszok világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem