Egy bristoli Tesco új biztonsági intézkedéseket vezetett be, többek között, hogy a vásárlóknak egy CCTV-s átvizsgáláson kell átesniük, amivel csökkentenék a bolti lopások számát.
Bár egyre több hír szól arról, és egyre többen a bevásárlásoknál is érzékelik, hogy Magyarországon egyes húsok brutálisan megdrágultak, mindez azonban európai viszonylatban még mindig nem jelenti, hogy idehaza sokat fizetnénk a húsért. Olyannyira nem, hogy az Eurostat statisztikái szerint Magyarországon a 4. legolcsóbb a hús az egész EU-ban.
A Pénzcentrum korábban már beszámoltunk arról, hogy a szakértők egyöntetűen azt jósolják, hogy a sertéshús ára bizony tartós drágulás áldozata lesz. Aminek már most is érezzük a hatását, ugyanis egy kiló disznókaraj sohasem került még annyiba Magyarországon, mint manapság. Na, de mi a helyzet az Európai Unióban a hústermékekkel, mennyire drágák az egyes tagországokban?
Az Eurostat friss jelentése nyomán ezt most meg is tudjuk tenni. A tagállamok árszínvonalát ugyanis össze lehet hasonlítani az EU átlagos árindexével (100). A statisztikákból az derül ki, hogy nyugati szomszédunknál, Ausztriában a legdrágábbak a hústermékek (marha- és borjúhus, sertés, bárány, birka, kecske, baromfi, egyéb húsok és ehető belsőség, édesség és egyéb húskészítmények), az ottan árindex ugyanis 146. A második legdrágább Luxemburg (142), míg a dobogó harmadik helyén Franciaország (131) áll.
A lista másik felén Lengyelország és Románia végzett, ami azt jelenti, hogy ebben a két országban a legolcsóbbak a húsok az EU-ban, az itteni árindex 63 volt. Őket követte Bulgária 64-es árindexxel, ami után Litvánia következett 71-el. Magyarország a lista végén, hátulról a 4. helyen végzett,
Közvetlen szomszédjaink közül egyébként csak Romániában olcsóbbak a húsok, Szlovákia (79), Horvátország (85), Szlovénia (97) és természetesen Ausztria is drágább nálunk.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Volodimir Zelenszkij gyorsítást kért az uniós vezetőktől
- Major Veronika az olimpiai kvótaszerzés után: "Nehéz megszólalni"
- Ez történik, ha a mesterséges intelligenciára bízzák egy romantikus film elkészítését
- Ukrán műholdas tévéket állított le egy orosz támadás, az egyiknél az adást is lecserélték
- Exit poll: a HDZ nyert Horvátországban, de nem tud önállóan kormányt alakítani
- Új német kezdeményezés Ukrajna légvédelmének támogatására