2020. szeptember 30. szerda Jeromos

IKEA: sok vásárló bankkártyájáról emeltek le duplán pénzt


Nem lehetett könnyű dolga az elmúlt napokban a brit IKEA vevőszolgálatos munkatársainak, ugyanis az áruházaikban többen is dupla árat fizettek a termékekért egy számítógépes hiba miatt. Megkerestük a bútoráruház hazai képviselőit, itthon is jelentkezett-e a technikai probléma.


Érdemes leellenőriznie a bankszámláját mindenkinek, aki az elmúlt héten az IKEA-ban vásárolt, ugyanis több vevőnek egy számítógépes hiba miatt a rendszer kétszer vonta le a pénzt a számlájáról - hívja fel olvasói figyelmét a Mirror.

A birt IKEA azt mondta a lapnak, hogy a probléma az összes áruházat érintette Nagy Britanniában és egyelőre azt látják, hogy 102-en lehetnek érintettek az ügyben. Az áruház pedig természetesen minden duplán fizető vásárlónak visszatéríti a pénzét.

Mi a helyzet Magyarországon?

Az ügy kapcsán kíváncsiak voltunk arra, hogy az itthoni bútoráruházakban is jelentkezett-e hasonló probléma. Megkerestük a magyar IKEA-t, akiktől azt is megkérdeztük, hogy nálunk is ugyanaz a fizetési rendszer működik-e és, hogy terveznek-e esetleg a külföldi technikai probléma miatt változtatni a hazai működési gyakorlaton.

Magyarországon nincs tudomásunk az angliaihoz hasonló esetről, nem kaptunk olyan visszajelzést vásárlóinktól, illetve vevőszolgálatunktól, hogy a kártyás fizetést követően az összeget duplán vonta volna le a rendszer a bankkártyákról.

- tudtuk meg az IKEA sajtóosztálytól.

Annyi kiegészítést azért hozzátettek, hogy elvétve előfordult már olyan eset, hogy a kártyás tranzakciót az üzletükben egy harmadik fél által üzemeltetett szerverhiba miatt elutasította, ám a vásárlóhoz eljutott a jóváíró SMS.

Ekkor munkatársaink újból próbálkoztak, ám ekkor már a tranzakció sikeres volt, a bank pedig a vásárlót SMS-ben értesítette, hogy korábban levonta az egyenlegről a kívánt összeget, azt újból már nem teszi

- egészítette ki válaszát az áruház.

Megtudtuk az IKEA-tól azt is, hogy a történtek miatt nem terveznek változtatni a jelenlegi működési gyakorlatukon. Az birt kollégáik pedig már dolgoznak azon, hogy kijavítsák a harmadik fél által biztosított szoftverhibát. Azonban arra kérik vásárlóikat, hogy

bárki, aki itthon hasonló problémával találkozik, az jelentkezzen az áruház vevőszolgálatán.
Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
×

A címlapról ajánljuk

Kenterbe vágják a világot a magyar IT-sek: de hol vannak még a nyugati fizetések!
A koronavírus-járvány nyomában bizonyos szakmák poziciók, ha ideiglenesen is, de háttérbe szorultak,


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS


Öngondoskodás 2020

Befektetés, vagyon, megtakarítás

Portfolio Private Health Forum 2020

A koronavírus és a magánegészségügy

Budapest Economic Forum 2020

A magyar gazdasági csúcstalálkozó