A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Egyre kevésbé jellemző, hogy a boltok félrevezető akciókkal csalják csapdába a vásárlókat, viszont még így is - főként az ünnepek közeledtével - sok a szinte hihetetlenül kedvező ajánlat. A csábító árleszállításokkal viszont nem mehetnek el akármeddig a boltok: bizonyos jogszabályok azért kötik őket.
Az év utolsó két hónapjában különösen gyakran találkoznak csábító akciókkal a fogyasztók, a magyar vásárlók ráadásul különösen árérzékenyek. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint azt, hogy meddig mennek el a boltok az árleszállításokban, elsősorban az határozza meg, hogy élelmiszerről, vagy egyéb árucikkről van-e szó - írja az infostart.
- mondta el a szakember. Ilyenkor az egyik lehetőség, hogy lemond a tervezett bevétel bizonyos hányadáról a kereskedő és így tud akciós árat hirdetni. A kedvezményekre pedig más termékek árában megtérülő reklámköltségként tekint a potenciális vásárlók megnyerése, a meglévők megtartása érdekében.
Ezt nemcsak a vásárlók ellenőrzik, hanem a hatóságok is. Igaz, utóbbiaknak nincs könnyű dolguk, mivel több mint tízezer webáruház igyekszik kiszolgálni a magyar piacot. A büntetések szigorúak, a fogyasztóvédelmi bírság mértéke például függ attól, hogy milyen áruértéknél, milyen gyakorisággal és milyen hosszan tévesztik meg a vásárlókat. De attól is, hogy mekkora árbevételű vállalkozás esetén állapítják meg.
- mondta Vámos György. "Természetesen a hatóságok is résen vannak, de azért, ha megnézzük a Facebook-bejegyzéseket egy-egy cég oldalán, merülnek föl ilyen vádak, és nyilván ez nem tagadható" - tette hozzá. A szakember szerint az elmúlt években sokat tanultak a kereskedők és a vásárlók is. Inkább elszigetelt esetek adódnak, a kereskedők többsége a szabályok betartásával működik. Ezt támasztja alá szerinte az internetes kereskedelem rekordokat döntő bővülése is. 2019 első három negyedévében ugyanis harmadával nőtt a forgalom ezen az értékesítési csatornán.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Váratlan fordulat a virágzó kínai–orosz kereskedelemben
- Ki kellett üríteni egy budapesti iskolát, több tucat gyerek lett rosszul
- Ráéreztek a pénzügyőrök: 17 milliós fogás egy román teherautóban
- Szakértő: egy árstopnak most nem kellene üzemanyaghiányt okoznia
- Szöul keményen odaszólt Phenjannak
- Átment az amerikai szenátuson a 95 milliárd dolláros háborús segély