Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Egyre meghatározóbb Magyarországon az online vásárlás, bevásárlás. De vajon mit hozhat a jövő, hogyan készülhetnek fel a kereskedelmi vállalatok arra, hogy a fogyasztók igényeit bármikor, bárhol kielégíthessék? Ezekre a kérdésekre keresték a válaszat szakértők, Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) Digitalizációs váltás a kereskedelemben című sajtófórumán.
Magyarországon az internetezésre fordított idő napi értéke mára némiképp meghaladja a 200 percet, az internetezésre használt eszközök terén ráadásul komoly hangsúlyeltolódás történt az elmúlt években. Míg korábban az asztal mellett ülve böngésztek legtöbben, addig mára már 41 percre nőtt az okostelefonon végzett aktív böngészés időtartama, szemben a 2011-ben mért 3 perccel.
Nem meglepő módon az internetezés szabadságával arányos nőtt a digitális vásárlások szám is hazánkban. Napjainkra tíz internetezőből mintegy kilencen (87 százalék) már vásároltak az interneten, szemben a 2012-2013-ban mért 72 százalékkal -, ennél lényegesen szerényebb - mindössze 31 százalék - azoknak a hányada, akik havi rendszerességgel élnek az online vásárlás nyújtotta előnyökkel - derül ki az OKSZ megbízásából készített GfK kutatásból.
Az online csatorna súlya azonban rettentően eltérő a különböző piacakon, míg például
A digitális fejlődés mértékét figyelembe véve a kis- és középvállalkozásoknak tehát különösen fontos, hogy mozduljanak a korral, és valahogy összefésüljék az online és offline értékesítési csatornáikat.
- vonja le a konklúziót a GfK egyik nemzetközi tanulmánya.
Mi történik a Tescoban, Auchanban?
A hazai nemzetközi hipermarketek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a vásárlók online, digitális mérésére. Ez azt jelenti, hogy saját adatbázisaik folyamatos kiértekelésével személyre szabhatóvá kívánják tenni a kiszolgálást.
- mondta el Szomolányi Márk, az Auchan digitalizációs igazgatója, aki hozzátette azt is, hogy a különböző technológiák, mint például a robotok, hologrammok már elérhetőek, a kérdés csak az, hogy a merketing fogáson túl ezeket mennyire és mikor lehet majd funkcionálisan a legmegfelelőbben bevetni. A digitalizció hatásáról hasonlóképpen számolt be Horti Zoltán, a Tesco online üzletág vezetője:
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az üzletágvezető hozzátette azt is, hogy a robotizációhoz köthető legnagyobb kérdés az, hogy az elérhető és bevetésre váró technológiák, mikor térülnek meg vállalati szinten. Ha ez megtörténik, akkor beszélhetünk szélessávú fejlődésről.
Egészen máshogy vélekedik a robotizációról Szigeti Ferenc, a Media-Markt/MS E-Commerce Kft. ügyvezető igazgatója, szerinte
Az AliExpress és az Amazon már berúgta az ajtót
A Media-Markt/MS E-Commerce Kft. ügyvezető igazgatója arról is beszélt, hogy a legnagyobb külföldi e-kereskedők jószerivel már berúgták az ajtót Magyarországon
- mondta el a szakértő az OKSZ sajtófórumán, aki hozzátette, hogy a magyar piacon 3. leganagyobb műszaki olnine értékesítő Media-Markt-nak elsődleges célja - csak úgy, mint a Tesco, Auchan számára -, hogy vásárlóit a leghető legnagyobb mértékben megértse, feltérképezze azok szokásait, és a kinyert adatokból a lehető legjobban személyre tudja szabni szolgáltatásait.
Ugyanerre a nagymértékű kínai áru beáramlásra hívja fel a figyelmet Dr. Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató igazgatója:
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében