Szenzációs kereseti lehetőséget kínál az átverős oldal, aminek a módszere nem új, csak az a közszereplő, akinek a nevével és arcával visszaélnek.
Már 2014 júniusa óta új szabályok vonatkoznak az internetes kereskedőkre, de még mindig több webáruház nem alkalmazza a fogyasztóknak kedvezőbb, őket jobban védő szabályokat. Ezek egyike volt a Játékvár.hu Kft, amely tisztességtelen szerződési feltételeket alkalmazott a fogyasztókkal szemben - ezt állapította meg a Fővárosi Ítélőtábla jogerősen, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) által indított perben.
Így például, a kétéves határidővel szemben csak hat hónapon belül fogadott el fogyasztói panaszt a termék hibája miatt. Ahhoz pedig, hogy a fogyasztó meggondolhassa magát tizennégy napon belül, megkövetelte az eredeti csomagolás meglétét. Ezt viszont nem lehet megtenni és több más szerződési feltétel is jogszabályba ütközött -írja közleményében a FEOSZ.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége folyamatosan figyelemmel kíséri a fogyasztókkal szemben alkalmazott általános szerződési feltételeket, különös tekintettel az e-kereskedelem területére.
1. A Játékvár.hu Kft. által üzemeltetett internetes oldal esetében például azzal szembesült, hogy a webáruház olyan jogszabályra hivatkozik, ami már rég nem érvényes,. Másrészt törvénybe ütköző módon lerövidítette azt a határidőt, amely alatt a fogyasztó ingyenes javítást vagy például cserét kérhet a hibás termék miatt, és ezt két év helyett mindössze hat hónapban állapította meg.
2. Szintén egyik típushiba volt, amire érdemes ügyelni egyébként is az internetes vásárlásnál, miszerint a webáruház megkövetelte a tizennégy napos indokolás nélküli elállás esetén, hogy a termék bontatlan vagy ugyan bontott állapotban, de utóbbi esetben is annak csomagolásával együtt érkezzen vissza a webáruházhoz. Ilyen feltételeket azonban nem lehet kikötn i- írják!
A tizennégy napos meggondolás lehetősége esetén a fogyasztónak vissza kell ugyanis kapnia a teljes általa kifizetett összeget, és ezt nem lehet attól függővé tenni, hogy az eredeti csomagolás megvan-e vagy épp azt a fogyasztó visszaküldi-e. Nagyon szűk körben veszíti el ugyanis csak a fogyasztó az indokolás nélküli elállási jogát a csomagolás felbontását követően, így például akkor, ha egészségvédelmi vagy higiéniai okok miatt felbontás után az árucikk már nem küldhető vissza, vagy ha olyan CD- vagy DVD-lemezről volt szó, amelyen kép-, hang- vagy filmfelvétel volt.
3. Szintén érdemes azt is ellenőrizniük a fogyasztóknak, hogy ha a termék átvételétől számított tizennégy napon belül meggondolják magukat és visszaküldik a terméket, akkor milyen határidőben vállalja a webáruház a teljes kifizetett összeg megtérítését. A perbevont cég például csak harminc napon belül térítette meg a fogyasztók számára ezeket az összegeket. Holott ennek meg kell történnie haladéktalanul, de legkésőbb tizennégy napon belül, az elállásról történő tudomásszerzésétől számítva.
4. Legyenek tisztában a fogyasztók emellett azzal is, hogy ha éltek az őket megillető, tizennégy napos indokolás nélküli elállási joggal, akkor nem lehet levonni a megtérítendő összegből az eredeti kiszállítás díját!
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A szóban forgó webáruház pont ezt tette, csak és kizárólag a termék vételárát fizette vissza a fogyasztóknak, azonban nem csak ezt kell megtéríteni, hanem, ha például a vételár mellett még kifizettek további 5.000 Ft-ot a kiszállításra, akkor ez utóbbi összeget is meg kell kapniuk!
Többek között a fenti általános szerződési feltételekről állapította meg a Fővárosi Törvényszék először az elsőfokú ítéletében, majd pedig a Fővárosi Ítélőtábla immár a másodfokú jogerős ítéletében, hogy azok érvénytelenek és tisztességtelenek a kikötések nyilvánosságra hozójával szerződő valamennyi félre kiterjedő hatállyal.
Így megállapította, hogy tisztességtelen az a kikötés:
- ami már nem hatályos jogszabályra hivatkozik,
- ami a szavatossági idő időtartamát hat hónapban állapítja meg a jogszabályban előírt 2 évhez képest,
- ami megköveteli, hogy elállás esetén a termék bontatlan, vagy bontott állapotban érkezzen vissza a webáruházhoz, de annak csomagolásával együtt,
- ami kimondja, hogy a postán vagy futárszolgálattal visszaküldött termékek vételárát, legkésőbb az Eladóhoz való megérkezést követő 30 napon belül utalják vissza, holott a jogszabály előírja, hogy a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül köteles ezt megtenni,
- ami szerint a visszatérítés nem vonatkozik a termék vásárló részére történő kiszállítási költségekre, pedig a jogszabály egyértelműen fogalmaz: a vállalkozás visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
Összefoglalva, internetes vásárlás esetén a fogyasztókat megilleti a termék kézhezvételétől számítva 14 napig gyakorolható indokolás nélküli elállási jog. Ennek gyakorlása során a termék visszaküldésének költsége terheli a fogyasztót, a megrendeléskor kifizetett teljes összeg (vételár, szállítási költség) pedig visszajár a számára. Egyúttal, nem lehet az eredeti csomagolás meglétéhez, mint többletfeltételhez kötni általánosságban a kifizetést (erre csak nagyon szűk körben van lehetőség, például a felbontott egészségvédelmi, higiéniai termékeknél, és a felbontott, kép-, hang- vagy filmfelvételt tartalmazó CD- vagy DVD-lemezeknél).
A bíróság arra is kötelezte a céget, hogy saját költségén közlemény közzétételéről gondoskodjon a jogsértés tényét megállapító ítélet tartalmáról saját honlapján 45 napon keresztül.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Kerülje el az M1-est ha a fővárosba tart!
- Lázár János állta a szavát: húsvétkor és éjjel áll a gigaprojekt
- Ügyészségi beszámoló: tanúként hallgatták meg szerdán Varga Juditot
- Kiemelik a hullámsírból az emberiség történetének „legértékesebb kincsét” – videó
- Vlagyimir Putyin: Oroszország nem tervez támadást egyetlen NATO-ország ellen sem
- Menekültügyi jelentés: már számos nyugati országban felismerték a helyzet tarthatatlanságát