Az elmúlt hónapok eseményei szinte kivétel nélkül kihatottak minden iparágra és szakmára, köztük a közvetlen értékesítésre is. Míg a kereskedelem bizonyos ágazatai most parkolópályára kényszerülnek, egyes termékkategóriák és értékesítési területek kifejezetten szárnyra kaptak. A szociális távolságtartás ellenére, az ágazat digitalizálódásának köszönhetően, a közvetlen értékesítések jelentős része is áttevődött az online térbe.
A koronavírus járvány idején sokunknak teljesen át kellett szerveznie az életét a korábban megszokott rutinokhoz, mindennapokhoz képest. A gazdaságban beállt bizonytalanság kihatott a vásárlói kedvre is: sokan elvesztették állásukat, vagy tartva attól, hogy erre sor kerülhet, óvatosabban költekeznek.
A járványveszélyes időkben - érthető okokból - előtérbe került egészségünk megóvása és a kiegyensúlyozott táplálkozás fontossága.
- mondta el Endrédi László, a Közvetlen Értékesítők Szövetségének elnöke.
Az először csak önkéntes, majd hatóságilag is kötelezővé vált "social distancing", azaz a szociális távolságtartás egyértelműen korlátozza a személyes találkozások lehetőségét az emberek között. Ez a termékajánlások és a vásárlási folyamat egészének személyességére építő közvetlen értékesítési iparágat több fronton is kihívás elé állította. A tapasztalatok szerint azonban a közvetlen értékesítők ügyfélkörét alkotó fogyasztók is nagy arányban átálltak az internetes beszerzési csatornákra, amire az ágazat már korábban felkészült.
Az elmúlt évek trendjeivel összhangban, a személyes kapcsolattartás előnyeinek megtartása mellett, a közvetlen értékesítés ma már jelentős részben digitális csatornákon zajlik. Sőt, az új eszközöket legsikeresebben integráló közvetlen értékesítő cégek robbanásszerű fejlődést tudtak elérni. Bár a digitalizálódás mértékében az egyes cégek között volt eltérés, az elmúlt két hónapban kialakult helyzet arra késztette a közvetlen értékesítő vállalatokat, hogy a digitális eszközöket és módszereket a napi gyakorlat részévé tegyék.
- tette hozzá Endrédi László.
A közvetlen értékesítő cégek kiemelt figyelmet fordítottak és fordítanak továbbra is a járvány terjedésének megakadályozására, a munkatársak és vásárlók védelmére is. Az irodai és ügyféltereket folyamatosan fertőtlenítik, a raktárakban dolgozók munkakörülményeit is a járványhelyzetnek megfelelő szigorú előírások szerint biztosítják. A külföldről érkező áruk néhány nap karantén után vagy fertőtlenítést követően kerülnek forgalomba és online rendelés útján, kizárólag minősített csomagküldő szolgálatokon keresztül, érintésmentesen kerülnek a vásárlókhoz.
MOST ÉRHETI MEG IGAZÁN LAKÁST, HÁZAT VENNI!
Ha tervezed, hogy ingatlant vásárolsz, akkor most jött el a Te időd! Egyrészt azért, mert a lakáspiaci mutatók szerint egyértelműen megtört az elmúlt évek brutális áremelkedése. Jelenleg leginkább stagnálnak az árak, de van, ahol már árcsökkenést is tapasztalhatunk. Mindeközben a finanszírozási költségek még rekord alacsony szinten vannak. Nem hiszed? Nos, a Pénzcentrum megújult lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 2,74 százalékos THM-el, és havi 81 188 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 3,03% a THM; a Budapest Banknál 3,10%; az MKB Banknál 3,12%; míg az OTP Banknál 3,23%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a K&H Bank, az ERSTE Bank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
![]() |
Private Investor Day 2021Mibe fektessünk 2021-ben? Tippek, elemzések, befektetési ötletek profiktól, Neked |