Rangos díjakat zsebelt be nemrég a Vál-Völgye Pékség, aki Ausztriában, a Linzben megrendezett 21. Nemzetközi kenyérversenyen aranyérmet szerzett a magyar vadkovászos burgonyás kenyerével.
Olyan mértékben szenvedtek minőségromlást az ősszel étkezési almaként a hűtőházakba tárolt gyümölcsök, hogy - kármentés gyanánt - Magyarországon is újraindultak a léüzemek, de az árak az őszihez hasonlóan a mélyben vannak - írta a Világgazdaság.
A lap szerdai számában Apáti Ferenc, a FruitVeB Magyar Zöldség- Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács alelnöke elmondta, az európaihoz hasonló a helyzet a magyar piacon is: a szokásosnál több alma van még a hűtőtárolókban, és "ebből adataik szerint néhány tízezer tonnának nem látszik a piaca".
A lap szerint néhány napja Rácz Imre, az agrárkamara Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei elnöke százezer tonna eladatlan almáról beszélt. Apáti Ferenc szerint az alma iránt közepes a kereslet, ráadásul a tételek mintegy háromnegyede csak akciókban, relatíve alacsony árakon értékesíthető az áruházláncoknak. Azok a termelők pedig, akik nem rendelkeznek áruházlánci beszállítási lehetőséggel, a közvetítő kereskedelemnek próbálják eladni az almát, de csak meglehetősen alacsony, kilogrammonként nettó 40-60 forintos áron tudják értékesíteni.
Az alelnök hozzátette, az almasűrítményt gyártó léüzemek árai szintén nagyon alacsonyak, az őszihez hasonlóan, kilónként 16-18 forintos, nyomott áron vásárolják fel a gyümölcsöt. Ezeken a tételeken azonban óriási a veszteség, mert a termelés költségeit az öt-hat hónapja tartó tárolás tetemes költségei is terhelik - mondta. A lap idézi a World Apple & Pear Association adatait, amelyek szerint február elején még több mint 1,2 millió tonna étkezési alma volt a lengyel hűtőtárolókban, miközben tavaly ugyanekkor 660 ezer tonnás készlet volt raktáron. A teljes európai raktárkészlet 3,82 millió tonna volt február elején, míg egy évvel korábban csak mintegy 2,4 millió tonna étkezési alma volt a hűtőkamrákban.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Nagy István: nagyobb hangsúlyt kell fektetni a zöldenergia térnyerésére
- Baltimore-i hídomlás – van egy kiskapu a hajótársaság számára
- A kézilabda BL-negyeddöntők viszik ma a prímet - sport a tv-ben
- Jóval többet keresünk, mint tavaly ilyenkor
- Mi vezetett a németországi Zöldek zuhanórepüléséhez? Elemzés
- Komoly ügy lett Franciaországban egy iskolaigazgató és egy muszlim diák vitájából