Év végére nagyjából visszatornászta magát a hazai autópiac a 2018-as szintre: csupán 6,3 százalékkal kevesebb személygépkocsi állt forgalomba Magyarországon tavaly, mint két évvel korábban. Ugyanakkor a nagy gyártók komoly visszaesést könyvelhettek el: hiába ismét a Suzuki volt a legkelendőbb márka, így is több mint 10 ezerrel kevesebb modelljük állt forgalomba, ami 42 százalékos visszaesés tavalyhoz képest. A többieknél sem rózsás a kép: a 20 legnépszerűbb gyártó közül csak a Toyota, a Fiat, a Citroen és a Jeep örülhet - illetve a Volvo is nyugtázhatja, hogy szinte nullára hozta ki 2020-at.
Ahogyan azt év végi visszatekintő cikkünkben is prognosztizáltuk (akkor még csak a novemberi adatok voltak ismertek), bár a 2019-es rekordévet nem tudta megközelíteni a járvány által megtépázott magyar autópiac, a 2018-as volument megközelítették a 2020-as forgalomba helyezések. A Pénzcentrumhoz most eljutottak a Datahouse friss adatai, amelyek szerint decemberben 12713 személygépkocsi állt forgalomba Magyarországon.
Ez 21,2 százalékkal kevesebb, mint a 2019-es adat, de a 2018. decemberi volumennél 31,3 százalékkal több volt. Itt érdemes megjegyezni, hogy 2019-ben az utolsó hónapban a forgalmazók igyekeztek annyi új autót forgalomba helyezni, amennyit csak lehet, hiszen 2020-tól lépett életbe az EU-s károsanyag-kibocsátási kvóta, ami súlyosan bünteti azt a gyártót, aki túl szennyező autókat állít forgalomba.
Az éves forgalomba helyezések tekintetében ugyan tavaly nem sikerült hozni a 2018-as számokat, de a 128031 forgalomba állított gépjármű csak 6,3 százalékkal volt kevesebb, mint a 2018-as adat. Ez nem olyan tragikus adat ahhoz képest, hogy tavasszal a lezárások miatt két hónapra gyakorlatilag földbe állt az autópiac. 2019-hez képest viszont elég jelentős a visszaesés: 18,9 százalékos.
Az erőviszonyokban nem sok változás történt november óta, az évet (ismét) a Suzuki nyerte 14783 forgalomba helyzett modellel, második a Toyota 12672-vel, míg a harmadik helyre a Ford futott be 11741 forgalomba helyezéssel.
Ugyanakkor a Suzuki 2019-hez képest brutálisan visszaesett,több mint 10 ezerrel kevesebb autót állítottak forgalomba tavaly, ami több mint 42 százalékos deficitet jelent. Az első 20 legnépszerűbb márka közül egyébként kevés gyártó számolhatott növekedéssel - összesen öt múlta felül a tavalyi forgalomba helyezéseit.
És akkor elérkeztünk a modellek szerinti toplistához, amely annyiból tükrözi a márkák végső eredményeit, hogy két Suzuki, a Vitara és az SX4 S-Cross vezeti a sort. Ezeket követi a cégautóként népszerű Skoda Octavia. A negyedik helyen a Fiat 500-as végzett, míg az ötödik a Dacia Lodgy lett 2020-ban. Utóbbi a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása miatt népszerű, hiszen ez az egyik olyan modell, amivel ki lehet maxolni az állami támogatást: a 7 személyes Daciát össze lehet úgy állítani, hogy konkrétan féláron, 2,5 millió forintért lehessen elhozni a kereskedésből - és ebben már extrák is vannak.
Szintén a támogatás miatt lehetett népszerű a nyolcadik helyezett Ford Tourneo is: ebből több mint 3600 állt forgalomba, míg a Lodgyból több mint 3800 darab.
Címlapkép: Getty Images
TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!
A bankszámla
mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően
bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a
pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád
valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)
![]() |
Private Investor Day 2021Mibe fektessünk 2021-ben? Tippek, elemzések, befektetési ötletek profiktól, Neked |