Jelentősen túllépte a megengedett sebességet egy elektromos autóval közlekedő magyar sofőr Ausztriában.
Év végére nagyjából visszatornászta magát a hazai autópiac a 2018-as szintre: csupán 6,3 százalékkal kevesebb személygépkocsi állt forgalomba Magyarországon tavaly, mint két évvel korábban. Ugyanakkor a nagy gyártók komoly visszaesést könyvelhettek el: hiába ismét a Suzuki volt a legkelendőbb márka, így is több mint 10 ezerrel kevesebb modelljük állt forgalomba, ami 42 százalékos visszaesés tavalyhoz képest. A többieknél sem rózsás a kép: a 20 legnépszerűbb gyártó közül csak a Toyota, a Fiat, a Citroen és a Jeep örülhet - illetve a Volvo is nyugtázhatja, hogy szinte nullára hozta ki 2020-at.
Ahogyan azt év végi visszatekintő cikkünkben is prognosztizáltuk (akkor még csak a novemberi adatok voltak ismertek), bár a 2019-es rekordévet nem tudta megközelíteni a járvány által megtépázott magyar autópiac, a 2018-as volument megközelítették a 2020-as forgalomba helyezések. A Pénzcentrumhoz most eljutottak a Datahouse friss adatai, amelyek szerint decemberben 12713 személygépkocsi állt forgalomba Magyarországon.
Ez 21,2 százalékkal kevesebb, mint a 2019-es adat, de a 2018. decemberi volumennél 31,3 százalékkal több volt. Itt érdemes megjegyezni, hogy 2019-ben az utolsó hónapban a forgalmazók igyekeztek annyi új autót forgalomba helyezni, amennyit csak lehet, hiszen 2020-tól lépett életbe az EU-s károsanyag-kibocsátási kvóta, ami súlyosan bünteti azt a gyártót, aki túl szennyező autókat állít forgalomba.
Az éves forgalomba helyezések tekintetében ugyan tavaly nem sikerült hozni a 2018-as számokat, de a 128031 forgalomba állított gépjármű csak 6,3 százalékkal volt kevesebb, mint a 2018-as adat. Ez nem olyan tragikus adat ahhoz képest, hogy tavasszal a lezárások miatt két hónapra gyakorlatilag földbe állt az autópiac. 2019-hez képest viszont elég jelentős a visszaesés: 18,9 százalékos.
Autót vennél, de szűkös a keret? Nézz szét a Pénzcentrum autóhitel kalkulátorában!
Ezek a top márkák
Az erőviszonyokban nem sok változás történt november óta, az évet (ismét) a Suzuki nyerte 14783 forgalomba helyzett modellel, második a Toyota 12672-vel, míg a harmadik helyre a Ford futott be 11741 forgalomba helyezéssel.
Ugyanakkor a Suzuki 2019-hez képest brutálisan visszaesett,több mint 10 ezerrel kevesebb autót állítottak forgalomba tavaly, ami több mint 42 százalékos deficitet jelent. Az első 20 legnépszerűbb márka közül egyébként kevés gyártó számolhatott növekedéssel - összesen öt múlta felül a tavalyi forgalomba helyezéseit.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ezek a magyarok kedvenc autói
És akkor elérkeztünk a modellek szerinti toplistához, amely annyiból tükrözi a márkák végső eredményeit, hogy két Suzuki, a Vitara és az SX4 S-Cross vezeti a sort. Ezeket követi a cégautóként népszerű Skoda Octavia. A negyedik helyen a Fiat 500-as végzett, míg az ötödik a Dacia Lodgy lett 2020-ban. Utóbbi a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása miatt népszerű, hiszen ez az egyik olyan modell, amivel ki lehet maxolni az állami támogatást: a 7 személyes Daciát össze lehet úgy állítani, hogy konkrétan féláron, 2,5 millió forintért lehessen elhozni a kereskedésből - és ebben már extrák is vannak.
Szintén a támogatás miatt lehetett népszerű a nyolcadik helyezett Ford Tourneo is: ebből több mint 3600 állt forgalomba, míg a Lodgyból több mint 3800 darab.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Már ki is nevezték Szentkirályi Alexandra utódát - és az utód utódát is
- Napokon belül pénzre számíthat rengeteg háztartás
- Hatházi Róbert: a húsvét minden kor emberének ugyanazt az üzenetet hordozza
- Nagy változás a gyógymedencéknél - részletesen indokolt az NNGYK
- Ha autót vezet, akkor egy életveszélyes jelenség fenyegeti
- Friss kutatás: súlyos veszélyt jelent a használt sütőolaj