Mivel egyre többen ajándékoznak játékot gyerekeknek húsvét alkalmából, az eMAG-nál idén fellendült ezek forgalma.
Hétfőn a Spar is beszállt a versenybe az online élelmiszerpiacon: az új szolgáltatást február óta tesztelték szűkebb vásárlói rétegen. E héttől a házhozszállítás Budapesten és 49 főváros-közeli településen érhető el. Ezzel már 5 hazai élelmiszerlánc van, amelynél online végezhetjük a bevásárlást.
Elsőként a G-Roby a 2000-es években, majd az utóbbi időben a Tesco, a CBA Príma és az Auchan is elindította a szolgáltatás, amellyel házhoz megy a bevásárlás. Most a Spar is beszállt a versenybe, így már 5 olyan hazai nagy élelmiszerlánctól rendelhetünk. Az még kérdés, hogy a jelenlegi online vásárlókért fog-e folytatódni a harc, illetve várható-e új vásárlók belépése - írja a Népszava. Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója valószínűbbnek tartja, hogy a kínálat bővülése további vásárlókat vonz majd be az élelmiszer-webáruházakba.
Az élelmiszerláncok esetén az online rendelés másként működik, mint a hagyományos webshopok: többnyire nem egy központi raktárból, hanem az adott vásárlóhoz legközelebb eső üzletből történik a kiszállítás. Emiatt előfordul, hogy az interneten "kosárba tett" terméket a futár mégsem tudja kiszállítani, mivel az interneten megrendelt áru is kifogyhat időközben, vagy hiányozhat az adott bolt kínálatából. Ezekben az esetekben ún. helyettesítő terméket kínál fel a bolt, a megrendelthez hasonló, gyakran sajátmárkás árut, ezzel is propagálva ezeket a termékeket. Ezt azonban a vásárló nem köteles elfogadni.
Nagyobb vidéki városokba csak a Tesco vállal házhozszállítást, a többi lánctól Budapesten belülre és az agglomerációba rendelhetünk. A GKI adatai szerint a Tesco szolgáltatása 103, az Auchané 69, az Prímáé 50, a G-Robyé pedig 35 településen érhető el. Ez valószínűleg változni a fog a jövőben, de egyelőre a kistelepüléseken nem jelent meg az új szolgáltatás, melynek fő oka feltehetően, hogy sok élelmiszer szavatossági ideje - ellentétben más webshopok termékeivel - rövid, ezért is szállítanak a lácok többnyire közeli boltokból és saját autóval.
Ennek komoly költségei vannak, ezért nehéz a teljes országra kiterjedő hálózatot létrehozni - mondta Madar Norbert. A tavaly már a nettó 425 milliárd forintos éves forgalomú online kiskereskedelmet még inkább fellendítheti az FMCG-piac (Fast Moving Consumer Goods, azaz napi fogyasztási cikkek, mint az élelmiszerek, a tisztító- és tisztálkodási szerek, baba-mama termékek, stb).
2018-ban ez a szektor nőtt a legdinamikusabban: a 21 százalékos bővülést és nettó 41 milliárdos forgalmat ért el, bár a növekedés azért is ilyen jelentős, mert ez a piac a nulláról indult az elmúlt években. A visszatérő vásárlók aránya és a vásárlás gyakorisága a fogyasztási cikkek esetében nagyobb, mint más netrőlről rendelt cikkeknél.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A következő nagy lépés egy napi igényeket kielégítő hálózat kialakítása lehet az online élelmiszer-kereskedelemben, azonban jelenleg erre alkalmatlan az infrastruktúra. A láncok legkorábban is csak másnapra vállalnak kiszállítást, ezért az meglehetősen tudatos online vásárlói réteg nem a napi bevásárlás, hanem inkább a hagyományos nagybevásárlás kiváltására használja a szolgáltatást - mutat rá Madar Norbert. Vonzó vásárlási forma lett a házhozszállítás a mozgásukban korlátozott idősek, valamint a kisgyerekes anyák számára is, akik helyett így a futár cipekedik.
Jelenleg a mintegy 4 millió háztartás 37 százaléka legalább egyszer vásárolt már FMCG-terméket a weben. Az arány évről évre emelkedik - mondta Bakonyi-Kovács Krisztinától, a Gfk háztartáspanel osztályának senior tanácsadója. Jellemzően a 30-40-es éveikben járó, magasabb iskolai végzettségűek rendelnek, és több a vásárló között a nő, mint a férfi. A netes élelmiszervásárlás sokkal egy tudatosabb viselkedést, előre gondolkodást igényel, ez lehet az oka, hogy az internetes FMCG-vásárlások esetében a kosárérték is a duplája - 5981 forint - annak, mint amennyit egy hagyományos boltban erre alkalmanként elkölt egy átlagos vásárló.
Tavaly átlagosan 4,1 alkalommal rendeltek a vásárlók FMCG-terméket neten, holott 2017-ben még 4,9, 2016-ban pedig 5,6 alkalommal, így elmondható, hogy az online élelmiszerrendelés egyelőre nem vált szokásává a háztartásoknak. Ennek oka feltehetően a szűk kínálat, és hogy kevés településen érhető el a szolgáltatás. A lehetőség a gyors, impulzív élelmiszer-vásárlásra sem alkalmas egyelőre - véli a szakértő. Viszont Bakonyi-Kovács Krisztina szerint ahogy a kínálat nő, bővül a lehetőségek köre, ez a vásárlók körét is bővíteni fogja.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 11 százalékkal kevesebben születtek, mint egy éve ilyenkor, de nőtt a házasodási kedv
- Mutatjuk, hogyan alakul a tojás ára a húsvéti időszakban
- A szélvihar áll nyerésre a balatoni vonatokkal szemben
- Baj van a Google térképes keresőjével, az is kiderült, miért
- A Papp László Budapest Sportarénában lehet majd pacsizni Szoboszlaival
- Letartóztattak egy borsodi polgármestert