"Az elmúlt napokban szokatlanul magas, szökőárszerű terhelés érte a FoxPost rendszerét" - nyilatkozta a cég.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Béres Gyógyszergyár Zrt. jogsértő módon, közvetlenül szólított meg gyermekkorúakat az Actival Kid Gumivitamin egyes reklámjaiban. A hatóság 21 millió forintos bírságot szabott ki a gyógyszercégre.
A GVH döntésében jogsértőnek minősítette, hogy a Béres Gyógyszergyár gyermekeknek szánt "Actival Kid Gumivitamin" étrend-kiegészítő készítményét ajándék világító tollal, valamint intelligens gyurmával úgy kínálta televíziós- és egyéb reklámjaiban (szórólapokon, plakátokon, mozireklámban, Youtube hirdetésben), hogy azok megszerzésére hívta fel a gyermekeket - írja közleményében a GVH. A szabályozás alapján ugyanis tilos a gyermekkorúak közvetlen felszólítása egy reklámban a hirdetett áru megvásárlására, illetve szüleik vagy más felnőtt meggyőzésére, hogy vegyék meg nekik a terméket.
A hatóság a kereskedelmi gyakorlat megítélésekor figyelembe vette többek között, hogy
- a reklámot gyerekcsatornákon is sugározták;
- a hirdetésekben használt kifejezések (pl. "szerezd meg mind!") közvetlenül szólították meg a kisgyermekeket;
- a hirdetések jellege (zenéje, színes képi világa, dinamikája, az ajándékok köré szőtt szpotok) alkalmas volt a gyermekek figyelmének felkeltésére;
- a termékeket a gyártó játékokkal csomagolta össze, ami különösen vonzóvá tette azokat kiskorúak számára.
A GVH döntésében bírságcsökkentő tényezőként vette figyelembe, hogy a vállalkozás már a hatósági eljárás korai fázisában felhagyott a reklámkampánnyal, valamint azt, hogy a cég úgy döntött, médiatervezésekor korlátozza egyes csatornák igénybevételét, és jövőbeli kommunikációjának kialakításakor figyelembe veszi a hatóság megállapításait. Utóbbiak megvalósítását a gyógyszercégnek a későbbiekben igazolnia kell a Versenyhivatal számára.
A vállalkozás ugyan nem ismerte el a jogsértést, de elfogadta a Versenyhivatal értékelését és lemondott jogorvoslati lehetőségéről, amit szintén bírságcsökkentésként vett figyelembe a hatóság.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Férfiválogatott - Tökéletes főpróba a hoki-vb előtt az olaszok vendégeként
- Őrizetben az orosz védelmi miniszter helyettese
- Továbbra is korlátozások és vám nélkül jöhetnek az unióba az urkán termékek
- Látóhatáron egy újabb üzemanyagár-sapka - a nap hírei
- Kész az új gyermekvédelmi törvénycsomag
- Kemény hangot ütött meg hatalmas országokkal szemben Azerbajdzsán elnöke