2020. augusztus 13. csütörtök Ipoly

Figyelj, mire hümmögsz, telefonálás közben is lehet szerződést kötni


Telefonon is lehet kötni vagy módosítani hírközlési szolgáltatóval szerződést. Akkor a legizgalmasabb a helyzet, ha a telefonon kötött szerződés tartalma teljesen ellentétes az írásbeli szerződéssel. Megmutatjuk, hogy kerülheted ki az ilyen szituációkat.

A  Budapesti Békéltető Testülethez érkezett kérelem szerint a fogyasztót felhívta a hírközlési szolgáltató munkatársa és szerződésmódosítást ajánlott. A telefonos beszélgetés során megállapodtak a módosításban, hogy a szolgáltató a jövőben az új TV-csomaghoz a havi számlákat már interneten keresztül juttatja el. Később a fogyasztó írásban kapott egy előfizetői szerződésmódosítást, mely szerint továbbra is csekket kap a havi szolgáltatási díjról.

A fogyasztó ez alapján várta is a csekkeket, de mégsem kapott meg egyet sem. Felhívta a telefonos ügyfélszolgálatot, ahol arról tájékoztatták, hogy a szerződésben még mindig internetes számlázás van beállítva. Mivel pedig a havi díjakról nem küldtek neki csekket, ezért több hónap tartozást halmozott fel, ezért először fizetési felszólítást kapott, később pedig korlátozták is a szolgáltatást. A szolgáltató az eljárásban becsatolta azt a telefonos beszélgetésről készült felvételt, amely igazolta, hogy a fogyasztó a szerződésmódosításkor szóban valóban elfogadta az internetes számlázást. Ebből pedig kiderült a szolgáltató mulasztása, mert a szóbeli megállapodás ellenére írásban a számlázási módként csekken történő fizetést jelölt meg a szerződésben. Az eljárásban végül a felek között egyezség született, az elmaradt havi díjakat részletekben lehetett befizetni, valamint csekken történő fizetésben állapodtak meg a szolgáltatás korlátozásának ingyenes feloldása mellett. 

A törvény szerint az előfizetői szerződés írásban, szóban vagy ráutaló magatartással is megköthető.

Az előbb említett példában a módosítás egyszerre irányult a kedvezményes TV-csomagra és a havi szolgáltatási díjak fizetési módjának megváltoztatására is. A fogyasztó ezt el is fogadta szóban, mégis az írásban megküldött és a fogyasztó által aláírt szerződésben már az szerepelt, hogy havonta csekket kap a szolgáltatás díjáról.

Ilyen esetben érdemes kikérni a telefonos beszélgetésről készült hanganyagot, erre ingyen van lehetőség, a felvételeket egy évig kell megőriznie a szolgáltatónak. Arra is fontos ügyelni a fogyasztóknak különösen a szolgáltató által támasztott régi követeléseknél, hogy az elektronikus hírközlési szolgáltatásból eredő igények egy év alatt elévülnek.

Erre figyelj:

1. Ha nem vagy biztos a szerződéskötési vagy módosítási szándékodban, inkább mondj nemet és először tanulmányozd át nyugodtan a lényeges tartalmi elemeket és a szolgáltató általános szerződési feltételeit.

2. A szóban kötött szerződéseknél a szolgáltató köteles írásban is a fogyasztó részére megküldeni az előfizetői szerződést, ezt mindig olvasd el, hogy egyezik-e a tartalma a szóbeli megállapodással!

3. A szolgáltató köteles tájékoztatni a szerződő másik felet az általános szerződési feltételek elérhetőségéről és köteles az ügyfélszolgálatán, és internetes honlapján könnyen elérhető módon, megjeleníthető és nyomtatható módon ingyenesen közzétenni azt. A szolgáltató általános szerződési feltételeit tartós adathordozón vagy elektronikus levélben térítésmentesen, illetve az előfizető kérésére nyomtatott formában köteles előfizetői számára rendelkezésre bocsátani. Élj ezzel a lehetőséggel!

4. A telefonon tett ajánlatról vagy panaszról a szolgáltató köteles hangfelvételt készíteni, amelyet az előfizető részére ingyenesen kell rendelkezésre bocsájtani, mert az a szerződés tartalmának megállapítása szempontjából fontos bizonyíték.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

A koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásainak csökkentése érdekében a kormány 2020. március 19-től - többek között - maximalizálta a fogyasztási hitelek teljes hiteldíj mutatóját (THM). Érdemes azonban körültekintően választani, mivel a kedvezményes személyi kölcsön kamata a legtöbb banknál 2021-től megváltozik, és az új, jellemzően magasabb kamatszint miatt megugrik a törlesztőrészlet is. Ha például 2 millió forintra lenne szükséged, akkor az egyik legjobb ajánlatot most a CIB Bank nyújtja, itt 60 hónapos futamidővel a kedvezményes időszakban 38414 forintos törlesztőre, míg 2021-től 40219 forintos törlesztőre számíthatsz. De nem marad el ettől a Raiffeisen Bank ajánlata sem, amely esetében, szintén 60 hónapos futamidő esetén, az 5,90 százalékos kedvezményes THM 7,96%-ra ugrik a THM-plafon megszűnése után. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
×

A címlapról ajánljuk

Így spórolnak a tanévkezdésen 10 ezreket az élelmes szülők: érdemes kivárni?
Soka úgy gondolják, tesicuccot, őszi cipőt venni most felesleges.


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS

  Ajánlatunk

Portfolio HR Revolution 2020 Konferencia

Vörös riadó! A munkaerőpiac aktuális kérdései, kihívásai, és természetesen a lehetséges megoldások.

Sustainable World 2020 Konferencia

A jövő vállalata konferenciát, melyen a fenntarthatóságról, zöld finanszírozásról és befektetésekről, az energiatársaságok aktuális helyzetéről, és a zöld vállalatok kihívásairól, lehetőségeiről lesz szó.