6 °C Budapest

Felválthatja az elavult SMS-értesítést az appos, e-mailes visszajelzés: ez is a vírus hatása?

2020. április 1. 15:30

Jelenleg a nagyvállalatok körében az online banki átutalás a legnépszerűbb elektronikus szolgáltatás, azonban a mobil applikáción történő bankolás lehetőségével egyelőre még kevés cég él - derül ki a K&H nagyvállalati felmérésből. A következő néhány hétben, hónapban azonban az online ügyintézés még jobban felértékelődhet, és még több ügytípusra kiterjedhet, hiszen a pénzügyek akkor sem állnak le, ha otthonról kell dolgoznunk vagy már az országhatárokat is lezárták.

A lakosság részéről egyértelmű az igény, hogy a legtöbb banki szolgáltatás interneten is elérhető legyen, hiszen jóval egyszerűbb, gyorsabb és bárhonnan elintézhető, de vajon lépést tartanak-e ezzel a nagyvállalatok, és ha igen, milyen elektronikus szolgáltatásokat és csatornákat használnak leginkább. A K&H nagyvállalati felmérése arra kereste a választ, hogy mennyire nyitottak a hazai, 2 milliárd feletti éves árbevételű nem-állami nagyvállalatok az online banki ügyintézés iránt. 

A vírusjárvány kirobbanása előtt készült kutatásból kiderült, hogy a cégek is egyre inkább nyitnak az online világ felé. A válaszok alapján az látszik, hogy szinte mindegyik nagyvállalat él az online utalás adta lehetőséggel. Kétharmaduk a vállalati számlával kapcsolatos információknak is az interneten néz utána, céges bankkártyát 10-ből 6 vállalat, e-bankszámlakivonatot pedig minden második cég használ. 

A kutatásból az is kirajzolódott, hogy a bankkártyás fizetést lehetővé tevő POS terminál egyelőre nem annyira elterjedt a nagyvállalatok körében, holott a készpénz helyett most különösen fontos lenne a bankkártyás fizetést előtérbe helyezni. A bankkártyát ugyanis általában egy ember használja, míg a bankjegyek rengeteg kézen mennek keresztül, növelve ezzel a vírusfertőzés esélyét. 

Az online lehetőségekkel barátkoznak a cégek

A vásárlásokról, tranzakciókról szóló SMS értesítés az okostelefonok világában ma már régimódinak számít. A kutatás szerint viszont a cégek egy részének még mindig fontos, miközben a mobil applikáción, elektronikus csatornákon történő bankolás lehetőségét egyelőre kevés cég használja ki. A jelenlegi szokásokat azonban a koronavírusjárvány jelentősen átírhatja, és feltehetően egyre több cégnek kell megbarátkozni az online ügyintézéssel, hiszen a vállalat pénzügyei akkor sem állnak le, ha a dolgozói otthonról dolgoznak, vagy lezárták az országhatárokat.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm