2020. december 4. péntek Borbála, Barbara

Ezt nem láttuk jönni: ki nem találnád, hol gyűlnek össze szívesen a magyar vásárlók


Egy friss kutatása szerint Európában ma 4-ből majd 3 (74%) vásárló nagyobb valószínűséggel vásárol helyi közösségében, mint egy évvel ezelőtt. Ez az arány a magyarok esetében 72%.

A MasterCard friss kutatása alapján úgy tűnik, hogy Európa-szerte többet költünk helyben. A magyar válaszadók 40 százaléka ezt azért teszi, hogy segítse a saját, helyi közösségét (az összesített európai arány 49%), 30-30 százalék válaszolta motivációként az egyszerűbb közlekedést, illetve a helyi boltosokkal kialakított új kapcsolat fontosságát. A megkérdezett magyarok 27 százalékát mások ajánlása motivál a helyi közösségekben való költésre, míg közel minden negyedik (24%) szerint a kínálat minősége jobb itt.

Amikor a kutatás készítői arról kérdezték az európaiakat, hogy mi motiválta őket arra, hogy jobban felfedezzék a környéken lévő boltokat, a válaszadók fele (49%) a kényelmet emelte ki, 40% említette a hipermarketekben lévő hosszú sorokat, 31% pedig az utazási korlátokkal magyarázta döntését. A magyar válaszadók körében is ez a három válasz volt a legnépszerűbb: 37 százalékuk jelölte meg a kényelmet, 35 százalákuk a közlekedést és 30 százalék a nagy áruházakban jellemző hosszú sorokat. 

Az európaiak csaknem háromnegyede (72 százalék) szívesebben vásárol ismerősétől, és 72 százaléka bízik a helyi boltosok ajánlásaiban. Magyarországon az előbbi arány 73 százalék, míg a boltosok javaslataiban az európai átlagnál valamivel kevesebben bíznak (69%). 

A karantén kezdete óta a közösségi értékek is komoly változásokon mentek át. Az emberek 58 százalékkal nagyobb valószínűséggel köszönnek szomszédaiknak, mint egy évvel ezelőtt, a magyarok körében ez az arány 49%.  Minden ötödik válaszadónak (19) van tartalék kulcsa a közvetlen szomszédjához (magyar válaszadóknál 14%), 44 százalékuk veszi át szomszédja távollétében annak online rendelését (Mo. 35%), 18 százalékuk pedig tagja helyi közösségi WhatsApp csoportnak (Mo. 5%). 

A kutatásból az is kiderült, hogy a helyi postahivatalok, kocsmák, iskolák, parkok és saroküzletek jelentik a modern közösség öt legfontosabb elemét.

A helyi közösség tíz legfontosabb eleme Európában

  • 1) Iskola 
  • 2) Kávézó 
  • 3) Pékség
  • 4) Posta
  • 5) Park
  • 6) Sarki bolt
  • 7) Kocsma
  • 8) Templom
  • 9) Könyvtár
  • 10) Hentes

A helyi közösség tíz legfontosabb eleme Magyarországon

  • 1) Templom
  • 2) Iskola
  • 3) Park
  • 4) Művelődési ház/közösségi ház 
  • 5) Posta
  • 6) Múzeum
  • 7. Sarki bolt
  • 8. Könyvtár
  • 9) Kocsma
  • 10) Pékség

Mark Barnett, a Mastercard Europe elnöke elmondta: "A kisvállalkozások jelentik a gazdaság gerincét. Amint az emberek szorosabb kapcsolatba lépnek helyi közösségükkel, újra felfedezik a környéken található változatos és egyedülálló kisvállalkozásokat. [...] A gazdaság fellendülése a saját otthonunk küszöbén kezdődik, a helyi üzletek, közösségek óriási szerepet játszanak a fellendülésben és a növekedéshez való visszatérésben."

Címlapkép: Getty Images

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
×

A címlapról ajánljuk

Súlyos problémára világított rá a járvány második hulláma: ideje észbe kapni!
Egyre többen keresnek olyan megoldást, melyben biztonságba érzik saját magukat és a családtagjaikat.


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS

  Ajánlatunk