A CashTag stábja Pécsre utazott, hogy meglátogassa a 99 éves, aktívan tevékenykedő Sári nénit.
Az Elektronikus Fizetési Stratégia (EFS) kialakításával kapcsolatos szakmai munka részeként, az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ) tagjai közreműködésével országos reprezentatív közvélemény-kutatást készíttetett a hazai elektronikus fizetés helyzetéről. A kutatás kitért a lakosság elektronikus fizetéssel kapcsolatos ismereteire, preferenciáira, valamint igényeire is.
Országos reprezentatív mintával, személyes lekérdezéssel kérdőíves véleménykutatást készíttetett az EFISZ a 18 éves, vagy idősebb magyarországi lakosok körében. A 2019. júniusi kutatás során az EFISZ elsősorban a hazai lakosság elektronikus fizetéssel kapcsolatos tájékozottságára és szükségleteire volt kíváncsi, valamint arra, hogy "e-fizetéskor" a lakosság milyen tényezőket részesít előnyben.
Bankot váltanál? Hasonlítsd össze a pénzintézetek bankszámla ajánlatait a Pénzcentrum Kalkulátorával!
A közvélemény-kutatás eredményei részben a lakosság korábbi preferenciáit igazolták vissza, azonban néhány területen a korábbi kutatási ismeretektől eltérő megállapítások születtek. A kutatás egyértelműen megállapította, hogy a háztartások többsége rendelkezik bankkártyával, okostelefonnal és laptoppal. A válaszadók kétharmadának van otthonában internet előfizetése, leggyakrabban kapcsolattartásra, hírek olvasására használják az internetet, az internetezéssel töltött órák száma átlagosan napi 3 óra. A többség ismeri és használja a készpénzt, a lehúzásos és érintéses bankkártyás fizetést. A legkevésbé ismert és használt fizetési módok a virtuális tárca és a prepaid kártya.
Az elektronikus fizetési módok mellőzésének okairól elmondható, hogy a megkérdezettek 46 százaléka megszokásból készpénzzel fizet, 30 százalék szerint bonyolult a használata, 27 százalék nem tartja biztonságosnak. A bankkártyás, hitelkártyás fizetési módot érintéssel, illetve lehúzással 54-55 százalék esetében a többség, vagy mindenki használja.
A megkérdezettek 48 százaléka hatékonynak tartja az elektronikus szolgáltatások ajánlását, 58 százalék szerint megfelelő a tájékoztatás, amelyet a bank, a pénzügyi szolgáltató munkatársaitól kap. Minden tizedik válaszadó szívesen részt venne ingyenes, az elektronikus fizetési rendszereket bemutató workshopon ismereteinek bővítése céljából.
A válaszadók közel 30 százaléka használja saját bankjának elektronikus fizetési szolgáltatását, minden tizedik megkérdezett telekommunikációs szolgáltatójának rendszerét (is). A többi szolgáltató kiválasztása 10 százalék alatti. Közel minden második megkérdezett nem használ elektronikus fizetési szolgáltatást.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az interjúalanyok többsége elégedett és ismerőseinek is ajánlaná saját közüzemi, telekommunikációs, banki szolgáltatója elektronikus fizetési rendszereit. A kérdezettek 2 százaléka használt már valamilyen fintech megoldást, az azonnali átutalás bevezetéséről 35 százalék, a PSD2-ről pedig 7 százalék hallott már, a Digitális Jólét Programot 17 százalék ismeri.
Az elektronikus fizetési szokásokról készült országos, reprezentatív mintával, személyes lekérdezéssel készült kérdőíves véleménykutatás egyértelműen megállapítja, hogy a mobiltelefonok használata a hazai lakosság körében igen magas, a megkérdezettek 52 százaléka a mobiltelefont jelölte meg az internet elérés alap eszközeként, továbbá egyértelműen mérhető az igény a lakosság körében a korszerű elektronikus szolgáltatásokra.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- BL negyeddöntőt játszik ma a Telekom Veszprém kézilabda csapata - sport a tévében
- Hatalmas amerikai fegyverszállítmány tart Ukrajnába
- Hármas karambol az M2-en, nem lehet bejutni Budapestre
- Erősödött a forint ma reggel
- Elemző: az ellenzék erőre kapott, és kezdi elhinni, hogy nem legyőzhetetlen Erdogan
- Keresik a bajai szovjet hadifogolytábor áldozatait