Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
A rohamosan terjeszkedő technológia ma már az életünk része, de sokan egyáltalán nem, vagy csak lassabban tudnak megbirkózni ezzel a változással. Egy friss kutatás szerint Magyarországon a technológiában kevésbé jártas szülők több mint fele (52%) nehezen boldogulna a mindennapokban, ha nem segítenének gyermekeik. A gyakorlottabb fiatalok 75%-a érzi kötelességének, hogy segítsen családtagjainak, hiszen sokszor különböző ajándékokkal hálálják meg segítségüket, csak az esetek alig több mint egynegyedénél (26,1%) marad egyoldalú a szívesség.
A Kaspersky legújabb kutatásában megkérdezett, technológiai kérdésekhez kicsit vagy egyáltalán nem értő szülők több mint fele (52%) számára kihívást jelentenének a mindennapi tech feladatok gyermekeik segítsége nélkül. A magyar adat magasabb, mint a hasonló globális (34%) vagy szomszédos országokbeli (Szerbia 36%, Csehország 26%, Románia 23%, Szlovákia 13%). Sőt, a kevésbé gyakorlott felmenők közel egyötöde (19,8%) válaszolta, hogy a gyerekek technológia támogatása jobban hiányzik, mint társaságuk, ez pedig természetesen a családi kapcsolatokra is hatással van.
A gyakorlott fiatalok fele nyilatkozott úgy, hogy gyakran kérnek tőlük technikai támogatást rokonaik. Gyakran távsegítség formájában telefonon keresztül érkeznek a válaszok a "Meg tudnád javítani a telefonom?" vagy a "Meg tudnád nézni, hogy vírusos-e a gépem?" kérdésekre. A fiatalabb családtagok háromnegyede egyenesen kötelességének érzi, hogy támogatást nyújtson, mert cserébe sokszor finom étellel várják őket, meghívják őket egy italra vagy vállalják kis gyerekeik felügyeletét. Ugyanakkor az esetek egynegyedénél viszonzatlan marad a szívesség.
A szülők leggyakrabban routerjük és wifi hálózatuk beállításához, számítógépeik vírusfertőzésének felismeréséhez és megszüntetéséhez, biztonsági programok telepítéséhez, valamint online banki ügyintézéshez és vásárláshoz kérik családtagjaik segítségét. A fiatalabb generáció a szívességkérések és a technikai problémák ellenére sem dönt úgy, hogy nem vásárol technológiai ajándékot az idősebbek számára, még akkor is, ha tudják, nekik kell majd beüzemelni azt.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Fontos frissítés érkezik most a Samsung telefonokra
- Vigyázat, baleset esetén már nemcsak a bírság és a jogosítvány elvesztése fenyeget
- Húsvétkor változik a hétvégi kamionstop
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát