A vízszűrők használata egyre népszerűbb világszerte, mivel sokan a csapvíz ízét és biztonságosságát kifogásolják, de biztos, hogy jók ezek a termékek?
Több mint 26 ezer tonna növényvédő szert értékesítettek tavaly Magyarországon, az abból származó nettó árbevétel 104,5 milliárd forint volt, amely 4,7 százalékkal múlta felül az előző évi bevételt - derült ki a NAIK Agrárgazdasági Kutatóintézet (NAIK AKI) jelentéséből. A jelentés alapján a növényvédő szerek felhasznált volumene 2019-ben 2,7 százalékkal emelkedett 2018-hoz képest.
A legnagyobb mértékben 2019-ben a gyomirtókra (33 százalék) volt igény, ezt követi sorrendben az egyéb szerek (30 százalék), a gombaölők (19 százalék), valamint a rovarölő szerek (18 százalék) forgalma. Az értékesítés közvetlen mezőgazdasági felhasználóknak a gombaölő szerből tavaly az előző évhez képest szinte változatlan volt, több mint 5000 tonnát tett ki, értékben pedig közel 29 milliárd forint volt. Rovarölő szerekből közel 5000 tonnát értékesítettek több mint 18 milliárd forintért. Gyomirtókból adták el a legtöbbet, mennyiségben 8840 tonnát, amelynek értéke meghaladta a 47 milliárd forintot. Egyéb szerekből 9,5 milliárd forintért közel 8000 tonnát értékesítettek.
A különböző hatásmechanizmusú szerek értékesítési árait vizsgálva megállapítható, hogy a gyomirtók átlagára 2,5, a gombaölőké 4,7 százalékkal emelkedett, a rovarölőké 5,6, míg az egyéb szereké 7,5 százalékkal visszaesett. A külkereskedelmi forgalom alapján tavaly a növényvédőszer-import volumene 18,8, míg az exporté 1,5 százalékkal nőtt 2018-hoz képest. 2019-ben 66,3 ezer tonna növényvédő szert hoztak be az országba 151,7 milliárd forint értékben.
Az export értéke tavaly 185,9 milliárd forint volt, amely 10,9 százalékkal haladta meg az előző évit. A kivitt mennyiség 52,4 tonnát tett ki. 2019-ben az export forgalma értékben 22,5 százalékkal haladta meg az importét.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Figyelmeztetés: veszélyes járművek bukkannak fel a hazai utakon
- Kissé kettészakad az ország – ezt tartogatja az időjárás
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát