Az MNB összesen több mint 28 millió forint bírságot szabott ki az UniCredit Bankra.
Másfél évvel az első megoldás piacra lépését követően már közelít a százezerhez Magyarországon azok száma, akik nemcsak bankkártyával, hanem mobiltelefonjuk érintésével is tudnak fizetni a kereskedelmi elfogadóhelyeken lévő POS-készülékeknél - írja szerdai számában a Világgazdaság.
A lap körképe szerint a legnagyobb arányban a mobilfizetést Magyarországon először megkezdő Gránit Banknál találni digitalizált fizetőeszközt: a pénzintézet tájékoztatása szerint bankkártyáik közel 25 százaléka ilyen. A legtöbb digitalizált kártyát az OTP adta ki: tájékoztatásuk szerint ma csaknem 35 ezer digitalizált OTP-kártya van a Simple alkalmazásban. Emellett a bank több mint tízezer virtuális pre-paid kártyát is kibocsátott olyan nem OTP-ügyfeleknek, akik a Simple alkalmazáson keresztül más bank által kibocsátott plasztikról feltöltött egyenleg terhére akarják megtapasztalni a mobilfizetés előnyeit.
A virtualizált kártyás mobilfizetést egyelőre csak a Mastercard támogatja, ám az OTP megoldásával mód van arra, hogy más kártyamárkák tulajdonosainak is elérhető legyen a megoldás. A szolgáltatást kínáló pénzintézetek tapasztalatai szerint egyre többször használják is az új generációs megoldásokat, havonta 4-5 alkalommal fizetnek az ügyfelek a telefonjukkal.
A mobilfizetés a kisebb összegű tranzakciók fizetési megoldása: míg a Magyar Nemzeti Bank szerint érintéssel átlagosan 5551 forintos egy bankkártyás fizetés összege, addig a mobilfizetésnél az átlagérték 4200 forint körül van.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani
- Jó számokat hoz Magyarország az autós piacon
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban