21 °C Budapest

Ez a diszkontok nagy trükkje: kiderült a súlyos igazság a sajátmárkás termékekről

2017. november 25. 13:01

A saját márkás termékek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. A Nielsen piackutató vállalat tavaly szeptemberi felmérése szerint  a fogyasztók 100 forintjukból átlagosan 28-at áruházláncok saját márkás termékeire adták ki az utóbbi két évben, ha élelmiszert vásároltak. Ugyanakkor most már nemcsak az alacsonyabb árszínvonalú termékkategóriákban válogathatnak a vásárlók, hanem a prémiumszegmensben is találni saját márkás árucikkeket. De vajon tényleg megéri ezeket választani? Valóban jobb a prémium áru?

A nagyobb áruházak polcain ma már szinte minden termékkategóriában találni kereskedelmi márkás árucikket: a friss és a fagyasztott élelmiszerektől kezdve a kozmetikumokon át a háztartási szerekig. A saját márkákat az értékesítő lánc forgalmazza, és általában a cég nevével jelzi őket, de előfordul, hogy fantázianevet kapnak.

A Pénzcentrum korábban megnézte, hogy mennyit lehet spórolni azzal, ha a gyártói helyett kereskedelmi márkákat választunk egy bevásárlásnál. Képzeletbeli bevásárlókosarunkkal összesen 20 terméket hasonlítottunk össze, és az eredmény meglepő volt:

több mint 6 ezer forintot spóroltunk csak azzal, hogy a menő márkák helyett sajátmárkás terméket vettünk le a polcról, és így csaknem féláron tudtuk le a nagybevásárlást.

JÓL JÖNNE 300 EZER FORINT?

Pénzcentrum kalkulátorával könnyedén megtalálhatod a legolcsóbb gyorskölcsönt. De, hogy ne a sötétben tapogatózz, mi is elvégeztünk neked egy példaszámítást: kalkulátorunkban 300 ezer forintos hitelösszeget, és 36 hónapos futamidőt adtunk meg. A THM-ek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót a CIB Bank nyújtja (THM 11,73%), de nem sokkal marad el ettől az MKB Bank (THM 13,81%) ajánlata sem. Emellett érdemes még megemlíteni a Cofidis, a Budapest Bank, illetve a Provident gyorskölcsönét is. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát.

Odavagyunk a saját márkás termékekért

Rengetegen választanak saját márkás terméket a bevásárlásnál. De vajon miért?

Azért vásárol saját márkás termékeket a magyar fogyasztók nagyobb része (57%), mert alacsony az áruk

- mondtael a Pénzcentrumnak februárban Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője. A másik fontos tényező az ár/érték arány, és a korábbi évekhez képest egyre többen gondolják azt, hogy ugyanolyan jó ezen termékek minősége, mint a gyártói márkás árucikkeké.

A magyar fogyasztók rendkívül árérzékenyek, de az is látszik, hogy messze nem mindenkinek ez az elsődleges szempont. A Harvard Business Review 2015-ös elemzésében szintén erre mutatott rá, amikor megvizsgálta, kik és miért választanak többségében saját márkás termékeket. Azt találták, hogy az ár mellett a minőség is kulcsfontosságú, ha vásárlásról van szó. Ezt az áruházláncok is felismerték, épp ezért ma már nemcsak az alacsonyabb árszínvonalú termékkategóriákban válogathatnak a vásárlók, hanem a prémiumszegmensben is találni saját márkás árucikkeket. De vajon tényleg megéri ezeket választani? Valóban jobb a prémium áru?

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A brit Channel 4-en futó, Supershoppers nevű műsorban ennek jártak utána. Meglepő következtetésre jutottak - írja a Daily Mail. Sok esetben ugyanis azt találták, hogy a prémium kategóriás és az olcsóbb saját márkás termék között semmi különbség nincs, leszámítva a csomagolásukat.

A Tesco saját márkás UHT tejének literéért 90 penny-t (318 forintot) kell fizetni, a magasabbra pozicionált Everyday Value UHT tej literének ára viszont ennél valamivel több, 94 penny, 331 forint. Már a csomagolást megnézve kiderült, hogy mind a két terméknek azonos a tápanyagtartalma és ugyanabban az üzemben készültek. A műsor készítői megszólaltatták a Tescót is. A cég közölte, hogy lépéseket tesznek, felülvizsgálják a termékekkel kapcsolatos üzletpolitikájukat.

 

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem