Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Átmentek a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) terméktesztjén az étkezési sók, csak kisebb jelölési hibákat találtak a szakemberek a termékek felénél - derül ki a hivatal csütörtöki közleményéből.
Az átfogó ellenőrzés első felében összesen 14 asztali, tengeri, párolt, finomított és vákuum sót vizsgáltak. A termékek fizikai-, kémiai paramétereit, érzékszervi tulajdonságait és a jelölések jogszabályi megfelelőségét ellenőrizték, a szakértők megfelelőnek ítélték mind a 14 só érzékszervi és fizikai-kémiai tulajdonságait. A teszt a speciális sók - jódozott, fluorozott, csökkentett nátrium-tartalmú - vizsgálatával folytatódik majd.
A közlemény szerint a vizsgált termékek fele nem felelt meg teljes mértékben a jogszabályban előírt jelölési követelményeknek. Előfordult, hogy egy interneten rendelt só esetében a kiszállított termék csomagolásáról lemaradt a magyar nyelvű jelölés, valamint az is, hogy az összetevőket - étkezési só, csomósodást gátló anyag - nem a jogszabályok által előírt módon tüntették fel - írja a Nébih.
A Nébih a tájékoztatásban kitér arra, a hivatal kiemelt ügyek igazgatósága ellenőrzései során összesen 33 - só, fűszer, bab, rizs, cukor - tételt kellett mintegy 20 tonna mennyiségben kivonni a forgalomból a COMPEX-SÓ Kft.-nél. Az intézkedésre a termékek lejárt minőségmegőrzési ideje és jelöletlensége, valamint a nyomonkövethetőség hiánya miatt volt szükség - írja a Nébih, hozzátéve: több mint 1,5 millió forintos élelmiszerlánc-felügyeleti, valamint élelmiszer-ellenőrzési bírságot szabtak ki a cégre.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea
- Bondár a nyolcaddöntőig jutott Mexikóban
- Ha valamire, hát az eladásokra nem panaszkodhat a Volkswagen
- Rendszerüzenet érkezett Orbán Viktortól
- Robbanás és tűz okozta egy ember halálát Lágymányoson
- „Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről