Bár ezek az üzletek nem rendelkeznek akkora polcterülettel, mint a nagyobb boltok, a változtatásokkal több helyet biztosítottak saját márkás termékeiknek.
Bár még az év felénél sem járunk, szakértők már most azt találgatják, mi lesz az idei sláger a boltokban, pontosabban a hűségprogramoknál. A magyar vásárlók ugyanis kimondottan szeretik ezeket a programokat, számítanak rájuk, és hűségesebbek ahhoz a bolthoz, ahol ilyen akciókkal várják őket.
- állítja a a hűségprogramok tervezésével foglalkozó TCC nevű cég értékesítési igazgatója.
Manfred Litschka szerint az elmúlt években az európai fogyasztók számára legfontosabb döntési szempont az ár lett, amiért 10-ból 54 vásárló akár áruházláncot is váltana. A fogyasztók tehát ártudatosabbak lettek, a boltoknak pedig nem volt más választásuk, árversenybe, folyamatos akcióhullámokba kezdtek. Ezek a folyamatos akciók azonban azzal járnak, hogy ma már nagyon nehéz ár alapján választani boltot. Na itt jönnek be az olyan, vásárlásösztönző eszközök, mint például a hűségprogramok.
Tízből hét európai vásárló szívesebben megy oda, ahol valamilyen ajándékkal jutalmazzák a vásárlást. Az ilyen programok a magyarok körében is rendkívül népszerűek: közel egyharmaduk hajlandó boltot is váltani miattuk, és majdnem ugyanennyien a saját boltjukban keresik aktívan ezeket a promóciókat.
Pontgyűjtés konyhai eszközökért, plüssfigurákért, sportszerekért: ezt a vásárlók egyre inkább igénylik. A boltnak pedig nagyon megéri, hiszen
- a sikeres hűségprogramok növelik a meglévő vásárlók hűségét;
- növelik a vásárlások gyakoriságát;
- és azok számát is, akik gyakran vásárolnak az adott üzletláncnál;
- az elégedett fogyasztók szívesen osztják meg élményeiket és tapasztalataikat ismerőseikkel;
- ez a közösségi oldalakon is egyre inkább tetten érhető (többen látogatják az áruházlánc oldalát).
A hűségprogramokban való részvételt a legtöbben a vonzó ajándékkal magyarázzák, de a vásárlók harmada számára az is fontos, hogy elismerjék hűségüket. A résztvevők negyede számára nyomós érv az is, hogy a hűségprogramok szórakoztatók és sokan vannak azok is, akik rokonaik, barátaik kedvéért hajtanak az ajándékokra. Az ajándék tehát a legfontosabb kulcsa a programok sikerének.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Idén a Star Wars lesz a sláger
Egy-egy jelentős filmpremierhez kapcsolódó hűségprogram könnyen "beszippanthatja" a vásárlókat: ilyen volt 2013-ban a Hupikék Törpikék bemutatója, idén pedig a Star Wars játszhat hasonló szerepet a kiskereskedelemben. Tavaly a labdarúgó világbajnokság volt a slágertéma: Európa-szerte sok hűségprogram vonzotta ezzel az áruházakba a fogyasztókat. Gyakorlatilag folyamatos népszerűségnek örvendenek a gyermekjátékot kínáló programok is, amelyben főként a kisgyermekes szülők, nagyszülők vesznek részt szívesen.
A mai napig népszerűek azok a hűségprogramok, amelyek valamilyen minőségi konyhai eszközzel jutalmazzák a vásárlókat. Jellemző trend az egészséges életmódra törekvés is, amely a spoteszközök, és sportkiegészítők piacára és az erre épülő hűségprogramokra is élénkítőleg hatott.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Itt a tervezet – sokakat érintő változás jöhet a magyar jogosítványoknál
- Drámai változás a magyarországi utakon
- Ennek nem fognak örülni a trópusi üdülőhelyek szerelmesei
- Égi háború: az oroszok életveszélybe sodorták a WizzAir több száz járatának az utasait
- Vigyázat, felülről támadnak itthon a városi ragadozók
- Durván kibillent a Balaton, elöntötte a víz Badacsonyt