A vízszűrők használata egyre népszerűbb világszerte, mivel sokan a csapvíz ízét és biztonságosságát kifogásolják, de biztos, hogy jók ezek a termékek?
Újabb vizsgálatot rendelt el a nyugati multik "silány" minőségű élelmiszertermékei kapcsán Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter. Ezúttal a nyári slágertermékeknél - söröknél, fagylaltoknál, szószoknál - kutakodnak. Az év elején végrehajtott, csaknem száz termékpárra kiterjedő élelmiszer-ellenőrzés nem igazolta a "kettős mércéről" szóló állításokat, bár a kormány továbbra is kitart emellett.
"Kettős minőségű élelmiszerek nagy mennyiségben áramlanak Magyarországra és a kelet-közép-európai államokba. Ez a közvéleményt és a hatóságokat is foglalkoztatja, ezért újabb vizsgálatot rendeltem el, 30-35 élelmiszert, italféleséget fognak megvizsgálni" - mondta Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter az M1 csatorna Ma Reggel című műsorában.
Az a célunk, hogy az élelmiszerpiacon rend legyen - fogalmazott a tárcavezető. Ha a magyar emberek egy adott márkát vásárolnak, akkor ugyanazt a minőséget kapják meg a pénzükért, mint egy holland, német vagy osztrák vásárló - tette hozzá.
Az előző vizsgálat során közel 100 tételt nézettünk meg, és bebizonyosodott, hogy mintegy 70 százalékban volt valamilyen - érzékszervi vagy minőségbeli - eltérés a különböző országokban forgalmazott azonos márkák esetében - mondta Fazekas Sándor. Ez elfogadhatatlan, tűrhetetlen, ezért a hatóság teljes szigorával fogunk eljárni. Az a célunk, hogy a magyar vásárlókat kedvezőbb pozícióba hozzuk - jelentette ki.
Mint ismert, a földművelésügyi miniszter februárban rendelte el a hazai és a külföldi kiskereskedelemben kapható azonos élelmiszertermékek átfogó vizsgálatát, amelyben a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) körülbelül 100 terméket vett górcső alá. Az eredményekből viszont - szemben a silány minőségre vonatkozó kormányzati állításokkal - az derült ki, hogy semmilyen élelmiszerbiztonsági kockázatot nem tártak fel a Magyarországon, illetve Ausztriában és Olaszországban forgalmazott, azonos vagy hasonló márkanevű multinacionális élelmiszertermékek esetében.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az ellenőrzés ugyanakkor 71 termékpárnál állapított meg valamilyen minőségi - érzékszervi, összetételbeli - különbséget, és a Földművelésügyi Minisztérium szinte minden eltérésnél azt a következtetést vonta le, hogy a Magyarországon forgalmazott termékek silányabb minőségűek voltak. A részletes elemzésből azonban kitűnt, hogy a különbségek sok esetben a magyar termék jobb minőségét mutatták, illetve nem bizonyultak lényegi eltéréseknek. Ezért úgy tűnik, hogy a multicégek élelmiszerei ellen folytatott kampányt valójában a magyar termékek helyzetbehozására próbálja kihasználni a kormány.
Más térségbeli országban is folytak hasonló hatósági vizsgálatok, amelyek például a hivatalos nyilatkozatok szerint Szlovákiában is jelentős eltéréseket állapítottak meg. Szlovéniában viszont májusban arra a következtetésre jutottak, hogy ha van is különbség az ottani és a nyugat-európai termékek között, az elhanyagolható vagy megengedett, és nincs hatással a minőségre. Ott 11 termékre rendelt el minőségellenőrzést a mezőgazdasági minisztérium élelmiszerhivatala. Olyan termékeket vizsgáltak, mint a Nutella mogyorókrém, a Milka csokoládé, a Kinder csokoládé, a Haribo cukorka, a Nesquik kakaóital vagy a Tuc keksz.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml