A Magyar Posta elhatárolódik a "kamu csomagok" tartalmi ellenőrzésének felelősségétől - közölte a vállalat csütörtökön.
A legtöbben 2000-5000 forintot költenek idén farsangi jelmezekre. A legnépszerűbbek pedig az állatos öltözékek, de azért híres filmek, képregények alakjai is képviseltetik magukat a kapósabbak között.
A családok kevesebb, mint 20 százaléka készít saját kezűleg farsangi jelmezt, a megkérdezettek több mint fele hol vásárolja, hol készíti a maskarákat, 30 százalék pedig egyértelműen a vásárlásra voksol.
Idén a legtöbben valamilyen állat jelmezt öltenek, vagy hercegnőnek, tündérnek öltöznek.Népszerűek még a foglalkozásokat megjelenítő jelmezek és a szuperhősök is, de a Jégvarázs Elzája sem ment még ki a divatból. A Star Wars karakterek és a különféle boszorkányos, vagy horror karakterek 6-6 % körüli népszerűségnek örvendenek, a pókembert pedig a gyerekek 5 százaléka választja. Komplett jelmezt már 3390 forinttól is lehet kapni, de egy márkás, mesehős jelmez akár 20 000 forintba is kerülhet - derült ki a Játéksziget közel ezer fő bevonásával készült online felméréséből.
A karácsonyi és a húsvéti játék vásárlási rohamhoz képest kereskedelmi szempontból ugyan nem annyira jelentős a farsangi szezon, de a januári általános pangásba hoz némi lendületet. A vásárlók 80 százaléka a játékboltokat részesíti előnyben, mert ott fel is próbálhatja a terméket, és csak 20 százaléknyian rendelnek a webshopon keresztül. A legkeresettebbek a 104 és 128 közötti méretek.
A gyerekek többnyire egyénileg viselik a farsangi ruhát, alig 5 százalékuk öltözik be csoportosan. A válaszadók fele 2-3 órát tölt farsangi készülődéssel gyermekenként, függetlenül attól, hogy veszi-e vagy készíti a jelmezt, 18,5 százalékuknak azonban ez akár 5 óránál hosszabb elfoglaltságot is jelenthet, sőt, vannak olyanok is, akik több napot is rá szánnak. A jelmezválasztásnál leginkább a gyerek ötlete érvényesül, de a családok 41 százalékánál együtt döntenek, csak 8 százalék válaszolta azt, hogy az anyuka döntése dominál. A jelmezeknek komoly utóélete van, ugyanis csak a megkérdezettek 21 százaléka írta azt, hogy egyszer használja, a legtöbben más alkalomra is felhasználják, vagy testvéreknek, ismerősöknek adják tovább, elcserélik, vagy hétköznapokon tovább játszanak vele.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A gyerekek háromnegyede csak az iskolai vagy az óvodai jelmezverseny kedvéért öltözik be, de vannak, akik otthon, helyi közösségekben vagy különböző délutáni különóráik során is részt vesznek farsangi mulatságon. Néhol még él a kiszézés hagyománya, gyakran táncokat tanulnak a gyerekek, akad, ahol egész héten át áll a bál, a mohácsi busójárás pedig továbbra is népszerű.
Az idei farsangi szezon slágertermékei a Játéksziget szerint ezek lesznek:
- Jégvarázs jelmezek
Star Wars jelmezek
Tűzoltó, Rendőr, Sheriff
Hercegnők
Mancs őrjárat jelmezek
Szuperhősök
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok