Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Több és jobb minőségű szőlő termett idén, de az emelkedő költségek és a javuló minőség miatt a szőlő felvásárlási ára is nő. Éppen ezért az idei évjáratú borok jó eséllyel 10-15 százalékkal drágulnak majd - írja a Népszabadság.
Az áremelés mértéke borvidékenként, sőt borászatonként is nagyon eltérő lehet - mondta a lapnak Tornai Tamás, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) elnöke. Hozzátette, hogy mindez nem lesz "ellentételezés nélküli", mert ez az évjárat kiemelkedő, s ahogy fogalmazott: bizonyosan emlékezetes borok kerülnek majd a palackokba. Több lesz a bor is, az október elejei adatok szerint a mostani termésből a tavalyinál 20 százalékkal több bort érlelhetnek a gazdák a pincékben, a termelés meghaladja majd a hárommillió hektolitert. Ebből exportra 700 ezer hektoliter megy el, míg a hazai fogyasztás körülbelül 2,5 millió hektoliter lehet - derül ki a cikkből.
Tornai Tamás szerint a borászatok nem tehetik meg, hogy ne kövessék az alapanyagár növekedését. A jobb nevű pincészetek alighanem könnyebben tudják majd a fogyasztóikkal elfogadtatni a drágulást, a kevésbé ismerteknek komoly küzdelem lesz az értékesítés - vélekedett. A legészrevétlenebb "áremelkedés" a 800-1200 forint közötti kategóriában lehet majd, hiszen e kategóriában a legnagyobb a kereslet, és épp ezért a forgalomnövekedés is, ami alacsony fajlagos költségeket is jelent.
Leginkább az olcsóbb, 3-600 forintos bort ivó árérzékeny közönség veszi majd észre az áremelkedést, már csak azért is, mert korábban ebben a szegmensben volt a legjelentősebb az import, és annak árlenyomó hatása - teszik hozzá.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Ukrán erőműveket támadtak az oroszok, miközben Lavrov a biztonsági garanciákról beszélt
- Fábián László: nem elérhetetlen cél a kétszáz fős magyar csapat a párizsi olimpián
- Félhavi eső szakadt több hazai térségre
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea
- Bondár a nyolcaddöntőig jutott Mexikóban
- Ha valamire, hát az eladásokra nem panaszkodhat a Volkswagen