7 °C Budapest

Elkezdődött: filléres luxustermékek hódíthatják meg a magyar drogériákat

2018. november 8. 15:06

Egyre nagyobb teret hódítanak az organikus kozmetikumok, amelyek a jövőben ki is szoríthatják a piacról a hagyományos termékeket. Nem meglepő, hogy a világ legnagyobb kozmetikai és szépségápolási cége, a L'Oréal is új márkát dobott a piacra, ráadásul a biokozmetikiumok a nagyközönség számára is abszolút megfizethetőek: nagyjából 10 euróért, vagyis közel 3200 forintért bárki hozzájuthat a termékekhez.

Az organikus és natúrkozmetikumok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. A vásárlók számára egyre fontosabb, hogy minél kevesebb mesterséges anyagot tartalmazó készítményeket használjanak. Első körben nézzük, mi a különbség az organikus (vagy más néven bio) kozmetikumok és a natúrkozmetikumok között. Alapvetően a natúr minősítéshez arra van szükség, hogy a gyártó bizonyos mesterségges anyagokat egyáltalán ne hazsnáljon a készítés során, vagy kerüljön bizonyos eljárásokat. A bio vagy organikus minősítéshez viszont elengedhetetlen, hogy a kozmetikum meghatározott arányban ellenőrzött ökológiai termelésből származó mezőgazdasági alapanyogat használjon. Vagyis, az összes biokozmetikum natúr is egyben, de nem minden natúrkozmetikum bio.

A fentiek alapján azt gonolhatnánk, hogy a bio- és natúrkozmetikumok a hagyományos termékeknél jóval többe kerülnek. Ez azonban nem feltétlenül igaz. A világ legnagyobb kozmetikai és szépségápolási cége, a L'Oréal is látja a fantáziát a megfizethető biokozmetikumokban. Októberben dobták piacra Franciaországban a La Provencale nevű termékcsaládot, amely a nagyközönséget célozza meg: a készítmények ára nem haladja meg a 10 eurót, vagyis 3200 forintot.

Láttuk, hogy van egy piaci rés, hogy nagyon nagy a kereslet a természetes, organikus kozmetikumok iránt, ám a kínálat nem volt megfelelő

 - idézi a Reuters Celine Bruckert, a L'Oréal francia divíziójának termékigazgatóját.

A cég sok szépségipari márkával büszkélkedhet, olyanokkal, mint a Lancôme, a Maybelline, a Biotherm vagy a Garnier. A Reuters cikke szerint a Maybelline vagy a L'Oreal Paris kifejezetten jól teljesít az olyan piacokon mint, mint például Kína, a Garnier-nek viszont vannak nehézségei. Ráadásul az úgynevezett közönségcikk divízió (ide tartozik például a Garnier vagy a Maybelline New York vagy a L'Oréal Paris is) forgalmánaknövekedése lassú a luxus divízióéhoz képest (ide olyan márkák tartoznak, mint a Lancôme, a Giorgio Armani vagy a Ralph Lauren).

Nem meglepő, hogy épp az organikus kozmetikumokkal igyekeznek erősíteni a közönségcikk divízióhoz tartozó márkákat. 2019 elején a francia és a nyugat-európai üzletek polcain több új termék kap majd helyet. Arról, hogy a termékcsalád pontosan mikor és mely országokban lesznek elérghetőek, egyelőre nincs információ.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A vállalat termékeinek kevesebb mint két százaléka organikus, azonban a szegmens meglepően gyorsan nő: szeptember végéig globálisan 35,4 százalékkal nőtt az organikus termékek forgalma, míg a hagyományos kozmetikumoké 1,4 százalékkal csökkent.

A L'Oréal idén augusztusban egyébként felvásárolta a a Logocos Naturkosmetik AG természetes szépségápolással foglalkozó német vállalatot, és idén piacra dobtak egy természetes alapanyagok hozzáadásával készült és vegán hajápoló termékcsaládot is. Paul Agon, a L'Oréal elnök-vezérigazgatója közölte, a közönségcikk divízió a harmadik negyedévben 2,3 százalékos növekedést ért el, kevesebbet, mint amennyit terveztek, de úgy fogalmazott, a következő hónapokra vonatkoztatva látja a növekedés jeleit.

NEKED AJÁNLJUK
Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 16. kedd
Csongor
16. hét
Április 16.
A hang világnapja
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm