Az online vásárlások során gyakori a túlméretezett csomagolás használata, ami jelentős környezeti terhet jelent.
Virágzik a bevásárlóturizmus, a magyarok egyik kedvenc úti célja ebből a szempontbaól Ausztira. Idén többször mentünk és többet is költöttünk a szomszédságban, mint a korábbi években.
Az egynapos külföldi utakon a kiadások 87 százalékát élelmiszerek, italok, tartós és értékes fogyasztási cikkek, üzemanyag, valamint egyéb árucikkek vásárlására fordítják a magyarok, utazási céltól függetlenül. Szépen hízik is az egynapos utazásokon a családok költekezése. De nem csak kirándulgatunk az egynapos kiruccanások közben, hanem vásárolgatunk, üzletelünk és dolgozunk is e röpke idő alatt. Több napra vásárlási céllal nem nagyon utazunk, a munkavégzés pedig már egy másik történet, így a bevásárlóturizmus oldaláról az egynapos kiutazások adják a súlyt - írja a Blokkk.com.
A kiutazások számát nézve 2017 első félévében 5,9 millió alkalommal kerekedtek fel egynapos kiruccanásra a kirándulók (olyan is volt), vásárlók, vagy éppen munkát vállalók ami több az egy évvel korábbinál. A többség azonban nem kirándul, hanem a kiutazás fő célját nézve nagyobb részt vásárol, üzletel, vagy éppen valamilyen munkát vállal. A bevásárlási céllal nekirugaszkodók száma is nőtt ebben az időszakban, 10 százalékkal, 2,2 milliónyian indultak el határon túli boltszemlére.
Több évre visszatekintve is kitűnik, hogy az egynapos turizmus fő célja a vásárlás, vagy valamilyen üzletelés (jövedelemszerzés valamilyen módon), vagy éppen a munkavégzés. Ez utóbbi nyilván a határmentén lakók számára kézenfekvő lehetőség, főleg a fizetésbeli különbségek miatt, leginkább nyugati irányban.
A kiutazások éves statisztikájából kitűnik, hogy a bevásárlóturizmus egyre vonzóbb cél sokak számára, hiszen ezeknek az utazásoknak a száma három év alatt 20 százalékkal megemelkedett.
Egyre több pénzt szórunk el a szomszédban
Szépen hízik a bevásárlóturizmus a legfrissebb adatok szerint. 2017 első félévében közel 45 milliárd forintot költöttek el a bevásárlóturisták külföldön, ami 15 százalékos, tehát csekély arányúnak egyáltalán nem nevezhető nagyságú növekedés. Ha pedig azt nézzük, hogy a vásárlási céllal utazókkal együtt az üzletelési, vagy éppen munkavégzési szándékkal egy napra valamelyik szomszédos országba átrándulók mennyit költenek, annak összege már 60 milliárd forint volt 2017 első félévében, ami 12 százalékos emelkedést takar.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az elmúlt évek külhoni költekezési adatai is azt mutatják, hogy 2016-ban igazán nagy kedvvel utazgattak a magyarok külföldre vásárolni és a 2017 első félévi adatok alapján a vásárlási kedv nem hagyott alább.
A magyarok kedvenc külhoni bevásárló célpontja pedig Ausztria. Ebben a viszonylatban a bevásárlóturizmus másfélszeresére ugrott, így az osztrák boltosok bizonyára nem neheztelnek a magyar vásárlókra. 2016-ban feltört Szerbia, de a szlovák boltosok is tartják a markukat, a többiek a szomszédok közül viszont már hátrébb kullognak.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Orbán Viktor: idén lezárhatjuk a nyugati civilizáció egy dicstelen korszakát
- Szlovákia: a szamárköhögés nyugatot, a sárgaság keletet "választotta"
- Nem jár a budapesti 2-es metró egy szakaszon
- Újabb terelésekre kell figyelniük a ferihegyi reptérnél közlekedőknek
- Ledöbbentek a méhészek az idei tavaszon
- Veteránautós esemény jön Esztergomban