Több, mint négyszerese lesz a díja a műanyagpalackok kibocsátásának is az új visszaváltási rendszere miatt - és ez a vásárlókon csattanhat.
Évről évre nő az online vásárlások és a vásárlók száma is Magyarországon, a felnőtt lakosságból 3,3 millióan vásárolnak online és közülük több mint 2 millióan külföldről is, főleg Kínából rendeltek már terméket - derült ki a GKI Digital Magyar Posta felkérésére készített reprezentatív kutatásából.
A felmérés szerint 2019-ben 14,8 millió darab rendelés származott külföldről, ennek 16 százaléka európai uniós országból, 84 százaléka, több mint 12 millió termék harmadik országból, ennek mintegy 70 százaléka Kínából érkezett. A külföldről online vásárló magyarok átlagosan évente 7 alkalommal rendelnek más országokból származó árukat.
A vásárlók 44 százaléka rendelt Kínából a kutatást megelőző egy éven belül. A külföldi webshopok elsősorban az ár miatt kedveltek a magyarok körében. A felmérésben részt vevők csaknem fele úgy gondolja, hogy 30 százalékot is meghaladó árelőnnyel tud rendelni külföldi online boltból.
Az olcsóbb ár mellett a külföldi rendeléseknél a vásárlói tudatosság is erős. A külföldi rendelések zöme harmadik országból érkezik, ezeket a jelenlegi jogszabályok alapján vámeljárás alá kell vonni, amely eljárás vám- és adófizetési kötelezettséget jelenthet, az áru értékétől függően. A vizsgálat szerint a rendelések háromnegyedének értéke ugyanakkor 22 euró alatt van, felük pedig 10 euró alatti értékű, így az aktuális vámjogszabályok szerint ezek után nem kell az adót és a vámot megfizetni.
A kutatás rámutatott, hogy a vásárlók a szállítási díjat illetően meglehetősen árérzékenyek. A válaszadók 27 százaléka a termék értékétől függően választ ki szállítási módot, és mindössze 17 százalékuk rendel minden esetben nyomkövetéssel abban az esetben is, ha ennek felára van. 36 százalékuk mindig a lehető legolcsóbb - és ezáltal leglassúbb - ingyenes szállítást választja. Az ingyenes szállítással megrendelt termékeket a feladó webáruház is a lehető legolcsóbb csatornán adja fel, így ezen termékek érkezése hosszabb ideig tart és kevésbé kiszámítható - fűzte hozzá a Magyar Posta.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Vitézy Dávid programadója: Gyurcsányozás és Budapest-ellenes minisztérium helyett a város legyen a középpontban!
- Az első 5 helyen különböző csapat pilótái végeztek - őrületesen kezdődött a kínai F1-hétvége
- Svájc államfőjét fogadta Orbán Viktor a Karmelitában
- 44 napos választás kezdődik Indiában
- Ukrajna belsejét bombázza Oroszország
- Nagy Márton: újabb üzemanyagárstop jöhet - itt vannak a friss adatok