17 °C Budapest

Ebben a járvány után is tudatosan döntenek a magyarok: jóelőre felkészülnek

2020. szeptember 29. 08:29

A koronavírus-járvány átalakította a vásárlási szokásainkat is, ami a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerint felelősségteljes magatartásra vall. Lerövidült a boltban töltött idő, csökken az impulzusvásárlások gyakorisága, gyakrabban használnak listát a vásárlók. A nézelődés helyett sokkal céltudatosabban vásárolnak.

Az élelmiszerbolti vásárlásokkal kapcsolatban megfigyelhető, hogy az üzletekbe történő belépés és a fizetés között eltelt idő lerövidült, valamint csökkent az úgynevezett impulzusválasztások száma - ismertette az InfoRádióban a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara általános alelnöke. A korábbiakhoz képest tehát rutinszerűbben, tervezettebben vásárolnak a fogyasztók, sokan listákkal a kezükben érkeznek a boltokba és a sorok közötti sétálgatás, nézelődés szinte megszűnt - fogalmazott Süle Katalin.

Odafigyelnek a vásárlók, hogy kevés időt töltsenek a vásárlással, és célirányosan haladjanak annak során, ami felelősségteljes magatartásnak számít. A fogyasztók továbbá igyekeznek olyan értékesítőhelyeket felkeresni, ahol a fogyasztói kosár teljes palettája megtalálható, továbbá olyat, ahol nyitott parkoló áll rendelkezésre, hogy minél több időt tudjanak a szabadban tölteni. Az áruházi szendvicseladásokban érzékelhető egy növekedés a tavaszi időszakhoz képest, mivel elkezdődött a tanév.

A kamara általános alelnöke az InfoRádió kérdésére elmondta: a koronavírus-járvány első hullámában csökkent a vásárlások száma, és hektikussá vált azok heti eloszlása, változott a fogyasztói kosár összetétele, miközben nőtt is annak értéke. Mégis elmondható, hogy a vásárlások számának a változásával csökkent a forgalom. A tartós élelmiszerek aránya nőtt, a lédig áruk iránti kereslet pedig jelentősen eltolódott az előre csomagoltak felé. Süle Katalin megjegyezte,

bíznak abban, hogy ez a tudatos magatartás a jövőben is megmaradt, hiszen ez, mint fogalmazott, mindannyiunk felelőssége is.

Magyarország a népességének akár másfélszeresét is élelmezni tudná, a magyar termékek tudatos vásárlása mindenképp segíti a magyar gazdaságot, agrárgazdaságot - mondta el.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem